קבוצת הורים לילדים ממחלקת הנוער של א.ס רמת אליהו הגישה מכתב לפני תביעה כנגד האגודה, וזאת במטרה לגרום לאגודה לאפשר לילדיהם לעבור למחלקת הנוער של בית"ר תל אביב בת ים.
2 צפייה בגלריה
כדורגלנים צעירים בפעולה
כדורגלנים צעירים בפעולה
כדורגלנים צעירים בפעולה
(צילום אילוסטרציה)
לדברי ההורים, ילדיהם יושבים בבית ואינם מתאמנים כבר חודשיים, וזאת בשל סירוב האגודה לתת לילדיהם את השחרור. מהאגודה נמסר כי אי מתן השחרור לבת ים הינו עקרוני, ואינו בעל אופי פוליטי כפי שטוענים ההורים.

הכל תקוע

קבוצת ההורים הגישה את מכתב ההתרעה לפני נקיטת צעדים משפטיים באמצעות עו"ד איל יפה. המכתב מוען אל חבר מועצת עיריית ראשל"צ אסף דעבול, שמולו התנהלו עיקר הדין ודברים, עם העתק למנכ"לית המחלקה סנדרה שריקי. יצויין כי המנהל המקצועי של בת ים, אסי מאיר, היה ברשימתו של דעבול כשזאת התמודדה על כניסה למועצת העיר בראשון לציון לפני כשנתיים, ומאז התגלעה מחלוקת ביניהם - ודרכיהם נפרדו.
במכתב 'דרישה אולטימטיבית לשחרור' שנשלח מטעם עו"ד יפה לדעבול (ולמנכ"לית שריקי) נכתב: "אתכבד לפנות אליכם בשם הורי הקטינים בני ה-12, המבקשים לעבור לבית"ר תל אביב בת ים. מרשינו פנו אליך, למרות שאינך רשום כבעל תפקיד רשמי בקבוצה אך מציג עצמך כבעל בית - ולצערם הם נענו בבוז ובסירוב לשחרור של ילדיהם. הסירוב, וכלשונך "הם יכולים לעבור לכל קבוצה חוץ מלבת ים", נובע ממניעים שאינם רלוונטיים. הילדים הינם קרבן להתנהלות פוליטית פסולה לכאורה, הפוגעת בהם. שליחת ילדים בני 12 להגיש טופס העברת קטין ('הסגר קטין') הינה מעשה פסול, שאינו מוסיף כבוד לאיש".
בשיחה עם ההורים אמר להם דעבול: "המטרה של בת ים היא לפגוע בנו. לידיעתכם, אם הילד שלכם יתאמן שם בלי אישור שלי - אוכל לתבוע אותו. אם אתם רוצים שחרור - תקבלו אותו. אבל לשיכון המזרח, להפועל ראשון, לנחלת יהודה".
כאשר ההורים התעקשו ואמרו שהם רוצים לרשום את ילדיהם דווקא בבת ים, אמר להם דעבול: "מה, אתם רוצים שאמרח אתכם? עדיף שאומר לכם בפנים: 'אין שחרור לבת ים. למאה קבוצות כן, חוץ מלבת ים. לנס ציונה, לחולון - תקבלו אישור. בת ים - לא יהיה. פעם אחת אני צריך לעצור את זה. ומי שמכיר אותי יודע - אי אפשר לשכנע אותי".
אחת מהורי הילדים המסורבים אמרה השבוע: "כרגע הכל תקוע, והילד כבר חודש וחצי בבית. מגיל שש הוא נמצא בכדורגל, ולאור מה שקורה כעת עם הקורונה, כשאפילו הלימודים מתבצעים בבית בזום, זה הזמן הכי נכון להיות במסגרת של ספורט. אבל נכון לעכשיו אין לנו עם מי לדבר, ואין מי שנותן לנו פתרון למצב האבסורדי הזה. הרי צריך להיות מישהו שיכול לפתור את הבעיה, לא?".
האם המשיכה: "קיבלנו בתחילה אישור אימונים לשבועיים, ואחריהם אמרו לנו שאין יותר אישורים, שחרורים או העברות. העבירו אותנו מאדם לאדם בלי לתת לנו שום פתרון. בשלב מסוים אפילו ביקשו מאיתנו דמי השבחה. הלו, הילד שלנו הוא בן 12 ונמצא ברמת אליהו פחות משנה - על אילו דמי השבחה מדברים איתנו?".
2 צפייה בגלריה
שריקי
שריקי
שריקי
(צילום פרטי)
הורה נוסף סיפר: "בשלב מסוים קבעו איתנו פגישה במגרש ברמת אליהו. הגענו ונכנסנו למתחם. ראינו שהמנכ"לית נמצאת שם, אבל לא נתנו לנו לפגוש אותה. התעקשנו שהפגישה תתקיים, ואז הוזמנה משטרה. שוטר הגיע למקום וכשנאמר לו במה מדובר הוא לא ידע מה לעשות עם זה. הציע שנלך לעורך דין... במגרש הרוחות התלהטו. דחפו את אחד ההורים ואמרו שאנחנו החוליגנים ושפוצצנו אימון. זה ממש לא היה נכון. השורה התחתונה היא שכרגע יש ילדים שמקורקעים בבית כבר חודשיים, ואין לנו כוונה לוותר".
אגב, למה לעזוב את רמת אליהו?
"לא היינו מרוצים מההתנהלות המקצועית שם. למשל, בעונה החולפת הם החליפו שלושה מאמנים, וזה הקשה מאוד על הילדים. באחד המקרים נודע לילדים שהוחלף להם מאמן רק כשהם הגיעו לאימון. לא אהבנו את אופן ההתנהלות הזה".
אמא נוספת סיפרה: "פנינו לראש העירייה רז קינסטליך, שמשמש גם כמחזיק תיק הספורט בעירייה. הוא אמר לנו שאין לו סמכות להתערב בעניין הזה, כי רמת אליהו היא אגודה פרטית. מאוד עצוב מבחינתי שראש עירייה לא יכול לעזור במצב של עיוות כזה. זה לא תקין לעשות מלחמות על גב של ילדים. והמעניין הוא שמבת ים דווקא הסכימו לשחרר שחקנים בגיל נוער לרמת אליהו. פניהם לשלום".

יש גם שכל ישר

על פי חוק הספורט האגודה לא חייבת לשחרר את הילדים.
"נכון, יש תקנון אבל יש גם שכל ישר ואנושיות. היינו בהתאחדות, ואמרו לנו ששם הם לטובת האגודות. אבל מה יוצא מזה? הילדים מוחזקים בכוח כבני ערובה. מצד שני יש גם מאמנים ואנשי מקצוע שאומרים שהחוק חל על ילדים מגיל 15 ומעלה. שלחתי הודעות בעניין לשר הספורט, חילי טרופר, ואנחנו מחכים לתשובה".
אביו של אחד הילדים שמבקשים שחרור אמר: "מדובר בילדים שרגילים לשגרת אימונים של ארבע פעמים בשבוע. אם בלית ברירה נכניס אותם להסגר קטין - זה אומר שהם יהיו מושבתים לחצי שנה לערך. זה לא שפוי. אנחנו חיים כיום בתקופה קשה במיוחד, והילד שלי בוכה כל יום בבית כי כדורגל זה העיסוק האהוב עליו. הצעתי לו ללכת לחוגים אחרים, והוא לא היה מוכן. וקשה לי במיוחד עם זה, כי כשהוא שואל שאלות אין לי תשובות לתת לו - מכיוון שלנו ההורים אין עם מי לדבר".
"זה אולי ישמע קלישאתי, אבל כל יום שבו אני מגיע לאימון, מגיע למשחק, מנצח או מפסיד, הוא ריגוש גדול. זה בשגרה כי עם השנים אתה לומד להעריך אותה יותר ואת מה שיש לך. וכן, עדיין יש לי את החלומות"
מנכ"לית א.ס רמת אליהו שריקי מסרה בתגובה: "א.ס רמת אליהו מעולם לא מנעה, וגם לא תמנע, משחקנים לעבור לקבוצה אחרת - אנו פועלים אך ורק על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל. אנחנו מעניקים לשחקנים את מיטב הכלים וההכשרה המקצועית שנחוצה כדי לקדם אותם ולשלבם בקבוצות הגדולות - ואף עובדים בשיתוף פעולה עם האגודות השונות בארץ לצורך כך.
"במקרה של בת ים, מדובר בנושא שהוא עקרוני. וזאת מאחר שמאמן שעבד איתנו בעונה הקודמת, ואימן את אותם ילדים, עבר לאמן בבת ים - ומאז החל במסע שכנועים והבטחות לילדים כדי שיעברו להתאמן אצלו בבת ים. מדובר בהתנהלות שלטעמנו מנוגדת לכללי האתיקה המקצועית, והיא גם אינה מקובלת בין אגודות הספורט. על כן הוחלט בישיבת הנהלה כי לא נוכל לתת יד לדבר. הודענו להורי הילדים כי בשל סיבות אלו נסכים לשחרר את הילדים בשנתון זה לכל מועדון בארץ, מלבד בית"ר תל אביב בת ים. ולראיה כבר שחררנו אחד מהם לאגודת ספורט ירמיהו חולון.
"נדגיש כי על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל עומדת בפני השחקנים האפשרות לעבור לבת ים ללא הסכמתנו, החל מינואר 2021".