אחרי בצורת של 30 שנה ומאות מיליוני פאונדים שהושקעו בסגל הקבוצה הבוגרת, ליברפול היתה קרובה כדי שני משחקים בלבד מחגיגות אליפות מספר 19 של המועדון. כל זאת אחרי נוק אאוט שהפרמיירליג לא ראתה כמותו, עם פער של 25 נקודות מהדולקת אחריה (האלופה היוצאת, מנצ'סטר סיטי).
אבל אז הגיעה מגפת הקורונה ומשחקי הליגה הופסקו - האוהדים האדומים והשחקנים של המנג'ר יורגן קלופ, הבינו באותו הרגע שאם הליגה לא מתחדשת, כל מסע הקסם היה לשווא, ותואר האליפות לו חיכו במשך שלושה עשורים יישמט מידיהם. אבל לשמחתם, מסתמן כי בקרוב יתחדשו המשחקים, והחיוכים אט אט חוזרים אל ה"מרסיסיידרס".
3 צפייה בגלריה
הפועל אזור נגד הפועל מרמורק
הפועל אזור נגד הפועל מרמורק
הפועל אזור נגד הפועל מרמורק
(צילום: אבי מועלם)
לקבוצות האיזור שניסו את כוחן במאבקי העלייה בליגות החובבניות של ישראל (א', ב' ו־ג'), לא שיחק המזל בדומה לאדומים מצפון אנגליה. הפועל מרמורק ומ.כ חולון "ירמיהו", הן רק שתיים מתוך מספר קבוצות שנפגעו ספורטיבית וכלכלית מההחלטה שהתקבלה ב־13 במרץ, להפסיק את הליגות באופן מיידי. המשמעות: המוליכות בנקודת זמן בה הופסקה הליגה - זכו בכרטיס העלייה, והדולקות נותרו עם המחמאות או משחקי מבחן שעוד טרם ברור מתי יתקיימו. ויש גם כאלה שהרוויחו ובגדול, בעקבות החלטה נוספת: לבטל את היורדות.
• הפועל מרמורק - נטל המבחנים: 4 נקודות הפרידו בין המרמורקים למוליכה, הפועל כפר שלם, בצמרת ליגה א' דרום. כשהודיעה ההתאחדות על הפסקת הליגה והכריזה על הפועל כפר שלם כעולה לליגה הלאומית, נותרו עוד שבעה מחזורים לסיום הליגה. ובחשבון פשוט - נותרו בקופה עוד 21 נקודות. קשה שלא להבין את התסכול של ראשי הקבוצה מרחובות, שנכון לעכשיו אמורים להשתתף במשחקי המבחן - נגד המדורגת שנייה במחוז צפון, הפועל כאוכב, ובמקרה של ניצחון, גם נגד המדורגת 14 בלאומית. כן, מדובר בדרך ארוכה ומפרכת, שבהפועל מרמורק היו שמחים לוותר עליה בנסיבות הקיימות.
"ההתאחדות החליטה על קיום משחקי מבחן, שאנחנו לא מאמינים בהם", אומר השבוע תמיר חופי, מנהל הפועל מרמורק, שהגישה ערעור להתאחדות בדרישה לעלות אוטומטית ללאומית. "צריכים להבין, אנחנו בהפסקת פעילות מחודש מרץ ואנחנו כבר במאי. המשחקים בלאומית יחודשו רק לקראת אמצע יוני, כלומר מרמורק תגיע למשחקי מבחן אחרי השבתה של כארבעה חודשים. אם בימים כתיקונם מדובר באתגר גדול, במצב הנוכחי זה גובל בחוסר ספורטיביות.
"גם משפטית יש פה בעיה - החוזים של שחקנים מסתיימים בחודש מאי, איך הם ישחקו אצלי בחודש יולי? כדי להכין קבוצה למעמד כזה, צריך לקיים אימונים במשך חודש וחצי, וזה עוד חצי מיליון שקל לתקציב. אנחנו הודענו למאמן אסי דומב ולשחקנים שהעונה הסתיימה, אם בכל זאת נידרש להגיע למשחקי מבחן נעלה עם הנוער. יש גם אפשרות שנוותר על הזכות ושהמדורגת אחרינו, ירמיהו חולון, תתמודד במקומנו".
• ירמיהו חולון - נזק בלתי נתפס: "זאת תהיה זכות גדולה מבחינתנו להתמודד במקום מרמורק במשחקי המבחן", אומר השבוע בתגובה המנהל המקצועי של ירמיהו, מוסה בן חיים, שקבוצתו נכון להפסקת הליגות דורגה במקום השלישי - שתי נקודות ומקום אחד מתחת למרמורקים, ובמרחק שש נקודות מהמוליכה שעולה ללאומית, הפועל כפר שלם.
3 צפייה בגלריה
מ.כ ירמיהו חולון
מ.כ ירמיהו חולון
מ.כ ירמיהו חולון
(צילום: קובי קואנקס)
"אנחנו הכי נפגענו מההחלטה", ממשיך בן חיים. "וזה שהקפיאו את היורדות זה בושה. זה כאילו שכחו מכל ערך הספורטיביות. אם יתנו לנו את הזמן להתאמן ולהתכונן נשמח לתפוס את המקום של מרמורק, אבל בינינו, למה מיהרו להפסיק את הליגה? היו מחכים חודש, והיו מקיימים היום את המשחקים שנותרו ללא קהל וסוגרים את הליגה בצורה הכי ספורטיבית. הנזק שעשתה ההחלטה הזאת הוא עצום ואנחנו אפילו לא מבינים את הממדים שלו. עכשיו נראה מה נעשה לקראת העונה הבאה. בכל מקרה, תקציבית, היא לא תהיה קרובה למה שהיה השנה. נראה".
• מכבי שעריים - חסינות מלאה: הקבוצה הכחולה מרחובות היא אחת המרוויחות הגדולות מהפסקת הליגה. נכון למחזור ה־23 בליגה א' דרום, הרגישו השערוקים את הקו האדום נושף בעורפם, במרחק שתי נקודות בלבד. אבל עם ההכרזה על הפסקת הליגה התקבלה החלטה לבטל את היורדות, כך שבעונת המשחקים הבאה ישתתפו 18 קבוצות בכל מחוז (עם הצטרפותן של שתי עולות משני המחוזות הדרומיים של ליגה ב'). באחת העונות הגרועות של המועדון, שעד לפני שלוש שנים (2016/17) עוד שיחק בליגה הלאומית, אפשר לומר שהווירוס הציל את הכחולים מצלילה כואבת ואולי בלתי הפיכה לליגה הרביעית.
• הפועל אזור - בכוחות עצמנו: בהפועל אזור (מקום 10, 27 נק') הרגישו לאורך רוב שלבי העונה את חום מאבקי ההישרדות, אבל עוד לפני השבתת הליגה יצאו האזורים לספרינט שהבריח אותם כדי שש נקודות וחמש מקומות מהמקום שמוביל לליגה ב'. "רצינו שההכרעה תהיה על הדשא", אומר השבוע יו"ר הפועל אזור, חיים אלגזי. "אבל בסופו של דבר הוחלט מה שהוחלט. בניגוד לאיך שזה נראה, זה לא מה שהשאיר אותנו בליגה. הצלחנו לברוח לפני. עכשיו הוצאנו את השחקנים לחל"ת אבל גם זה לא כזה נורא, כי עבורם מדובר בעבודה נוספת, ככה שזה לא כזה משמעותי עבורם. ובאמת, הצעד להפסיק את הליגה היה נכון, כי ברמות האלה, קשה להחזיר קבוצה לפעילות אחרי הפסקה של למעלה מחודש".
• הפועל מ.ס לוד - כסף מתחת לגשר: נכון למחזור ה־13 דורגה הקבוצה של אופיר רגב במקום האחרון בליגה ב' דרום ב' (3 נק'), אבל אז פתח המאמן־יו"ר את הארנק, התחזק בשבעה שחקנים ותיקים והוביל את הקבוצה אל מעל לקו האדום. נכון לזמן הפסקת הליגה דורגו הלודאים במקום 14 (17 נק'), וביטול היורדות הביא לאנחת רווחה.
3 צפייה בגלריה
הפועל לוד נגד עירוני מודעין
הפועל לוד נגד עירוני מודעין
הפועל לוד נגד עירוני מודעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
"למרות שעל פניו נראה שזכינו מההפקר, אני יודע שנשארנו בזכות", אמר רגב השבוע, "שכחו שהיינו במקום האחרון ושהשקענו המון כסף בלהביא שחקנים כמו שחר שמש, יוסי גניש ואסי אסולין, שיאזנו את הקבוצה הצעירה שבנינו. אין ספק שעבור הפועל לוד ההחלטה להפסיק את הליגה היתה טובה, אבל גם לליגה כולה. אם היא המשחקים היו מתחדשים, איך בדיוק שחקנים חובבניים היו חוזרים אחרי חודש וחצי בלי אימונים לשחק פעמיים־שלוש בשבוע? אנשים צריכים לעבוד, מי היה יורד איתי למשחק באילת באמצע שבוע?".
• עירוני גדרה - הביאו את המכה: מעשית, הקבוצה מכביש 40 ירדה ליגה עוד לפני שהתבשרנו על חולה מספר 1. ובעצם היא לא רשמה לאורך כל עונת 2019/20 בליגה ב' דרום ב' אפילו ניצחון אחד. עם מאזן של 20 הפסדים, חמש תוצאות תיקו וקרוב ל־90 שערי חובה (87), אין ספק שמסע ההישרדות של גדרה בחסות הפסקת הליגות יירשם בדפי ההיסטוריה כמסע ההישרדות הביזארי ביותר.
• עוצמה' חולון - הביאו את המכה 2: הקבוצה של הרצל בוסתנאי ידעה הרבה עליות ומורדות, לליגה ג' ובחזרה לליגה ב'. סיום העונה הנוכחית במקום 15 בליגה ב' דרום א', עם 19 נקודות בלבד, הוא בבחינת עוד יום במשרד עבור הקבוצה, שהלחם והחמאה שלה הם מחלקת הנוער שלה ובית הספר לכדורגל. ובכל זאת, לרשום הישרדות עם ארבעה ניצחונות, תיקו ו־14 הפסדים, זוהי בוננזה שגם במושגים של עוצמה חולון טרם נראתה.