מסקירה חצי שנתית של מחירי השכירות בעיר ראשון לציון, עולה כי נרשמה ירידה של 3.1% במחיר החודשי. שכר הדירה בשנת 2019 לדירת שני חדרים עמד על 3,000 שקלים לחודש ובחציון הראשון של 2020 המחיר עומד על 2,900 שקלים. אם על דירת שלושה חדרים שילמתם בשנה שעברה 4,200 שקלים וכעת המחיר הממוצע הינו 3,900 שקלים. דירת ארבעה חדרים בשנת 2019 עמדה על 5,000 ורשמה בחציון הראשון של 2020 ירידה של 4% עם מחיר ממוצע של 4,800 שקלים.
2 צפייה בגלריה
ראשון לציון
ראשון לציון
ראשון לציון
(צילום: ירון ברנר)
"אין כל ספק כי שהמשבר הבריאותי שנגרם בעטיה של מגפת הקורונה העולמית, טרף את הקלפים בכל הקשור לשוק הדיור הישראלי, כשאת ההשלכות קצרות וארוכות הטווח עדיין קשה לאפיין", אומר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, מומחה הנדל"ן אוהד דנוס. "יש לקחת בחשבון כי מימושים באילוץ בשוק הדיור, אשר שיעורם עשוי לגדול כתוצאה מהמשבר הכלכלי החריף ממנו סובלים חלקים נכבדים מהציבור הישראלי, לא מתרחשים בתקופה זמן קצרה ולעיתים עוברת תקופה של למעלה משנה עד שמתחילים לראותם בשוק. שמצרפים לעובדה זו את הנתונים בדבר הפגיעה הקשה בהליכי תכנון ובנייה, אשר יביאו בהכרח להקטנת היצעים בעתיד הקרוב, הסכנה הכמעט וודאית בייקור עלויות הבנייה והעובדה כי קיימים ביקושים ברמות שונות באזורי המדינה השונים, ניתן להטיל ספק סביר באשר לירידות מחירים אם בכלל".
2 צפייה בגלריה
אוהד דנוס
אוהד דנוס
אוהד דנוס
(צילום: כפיר סיוון)
באשר למחירי הדירות למכירה, הן חדשות והן יד שנייה, עולה מהסקירה של אוהד דנוס, כי המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים, הינו 1,850,000 שקלים, כאשר השינוי מהרבעון הקודם של שנת 2019 מצביע על ירידה של 1%. יש לקחת בחשבון כי ברבעון הנסקר, השפעת משבר הקורונה החלה במחצית השנייה של חודש מרץ ועל כן, הינה מוגבלת.