פעילי סביבה מהעיר ראשון לציון ואזור השפלה מוחים כנגד חסימה שביצעה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בסיוע המועצה האזורית גן רווה, לכביש הגישה לחוף פלמחים דרום, החוף הבלתי מוכרז הממוקם מדרום לחוף שבאחריות רשות הטבע והגנים.
1 צפייה בגלריה
השער בכניסה לחוף | צילום פרטי
השער בכניסה לחוף | צילום פרטי
השער בכניסה לחוף | צילום פרטי
הידיעה בדבר סגירת החוף התפשטה במהירות בקרב פעילי הסביבה שרבים מהם נוהגים לפקוד את החוף ועשרות מהם העבירו פניות לרמ"י. בהקשר זה חשוב לציין כי סוגיית השימוש בחוף נמצאת כבר שנים ארוכות במוקד מחלוקת בין פעילי הסביבה לרשויות התכנון בישראל והנהלת המועצה האזורית גן רווה – שבשטחה ממוקם החוף.
לאורך השנים נסגר ונפתח החוף לסירוגין לאחר שאנשי המועצה האזורית לא הצליחו לאכוף את נושא איסור הרחצה בחוף הבלתי מוכרז ולפתור את סוגיית הלכלוך הרב שמשאירים בו חלק מהמבקרים.
פעילי הסביבה לעומת זאת נלחמים להשארתו של החוף נגיש לציבור הרחב, מה עוד שבתמורה לכניסה לחוף המוסדר נדרש תשלום כנהוג בחופים השייכים לרשות הטבע והגנים ומוכרים כגנים לאומיים.
"פניתי לרשות מקרקעי ישראל כדי להבין מדוע החוף נחסם ורציתי לדעת אם יש החלטות מעשיות שהתקבלו בנושא, אבל לא קיבלתי שום מידע", אומר תומר לוי, פעיל סביבה. פעילים אחרים טוענים כי עד שלא יתקבלו החלטות מסודרות ורשמיות אסור לרשויות לסגור את החוף למבקרים.
"החוף הזה הוא חלק מרצועת החוף השייכת לציבור ואי אפשר לקבוע עובדות בשטח באופן חד צדדי", אומרים הפעילים, "ועד שלא נקבל תשובות נמשיך במחאה".
מרמ"י נמסר: "חסימת הגישה לרכבים היא בתיאום עם המשטרה והמועצה האזורית גן רווה על מנת לסייע בשמירת הסדר הציבורי. החוף נשאר פתוח לרווח הציבור למעבר ברגל, בדגש על כך שמדובר בחוף לא מוכרז האסור לרחצה".