תנופת הבנייה הצפויה במהלך השנים הקרובות באיזור ראשון לציון ובאר יעקב הביאה את השמאי אוהד דנוס, היו"ר לשעבר של לשכת שמאי המקרקעין בישראל, לבצע הערכת כדאיות להשקעה בשני מוקדי בנייה מרכזיים: מתחם ה־1,000 במערב ראשון לציון, ומתחם המגורים הגדול שעתיד להיבנות בשנים הקרובות על השטח שבו ישב בסיס צריפין.
1 צפייה בגלריה
מתחם ה־1,000. תשואה גבוהה. צילום: אבי מועלם
מתחם ה־1,000. תשואה גבוהה. צילום: אבי מועלם
מתחם ה־1,000. תשואה גבוהה. צילום: אבי מועלם
לדברי דנוס, מהבדיקה שערך עולה כי רכישה של נכס באחד משני מתחמים אלה עשויה להניב רווח נאה - אופציה שכדאי לבדוק, עבור מי שיש לו כסף מיותר.
מתחם ה־1,000 ממוקם במרחק הליכה מחוף הים, ופרט לשטחי הענק למסחר ומשרדים מתוכננות להיבנות בו 5,500 יחידות דיור. דירה חדשה בגודל ארבעה חדרים שתוקם בשכונה צפויה להימכר במחיר של 2.2 מיליון שקל ולדברי דנוס מחירה בטווח של חמש שנים לאחר אכלוסה יעמוד על סכום של 2.8 מיליון שקל - תשואה מוערכת בשיעור של כ־27 אחוז.
"כבר היום ראשון לציון היא אחת הערים המבוקשות בישראל", אומר דנוס, "וסביר להניח כי עם תחילת בניית שכונת המגורים במתחם ה־1,000 תהיה קפיצה משמעותית בפרויקט הזה ובעיר בכלל".
תשואה משמעותית לא פחות, לדברי דנוס, צפויה להיות מנת חלקם של מי שירכשו דירות מגורים בשכונת 'צריפין' שתיבנה באיזור הצפוני של המועצה המקומית באר יעקב.
מדובר בשכונה שעתידה לכלול על פי התוכניות 3,200 יחידות דיור למגורים ולפי הערכתו של דנוס מחירה של דירה חדשה בגודל ארבעה חדרים בשכונה יעמוד על 1.8 מיליון שקלים.
עוד מעריך דנוס, בהתחשב בפיתוח העתידי של השכונה, המועצה והאיזור, כי השווי של דירה זו חמש שנים לאחר בנייתה יעמוד על 2.1 מיליון שקל, המהווים תשואה של 17 אחוזים.
"התכנון פה משלב מגורים לצד מסחר, תעסוקה ופנאי וזה יוצר מרקם אורבני נכון להצלחת השכונה", הוא מסביר, "ככה שבהחלט כדאי לרכוש כרגע, לפני שהמחירים ישתנו ללא היכר".