חברת 'שפיר מגורים ובניין' תקים בשנים הקרובות בשטח פתוח בצפון נס ציונה מתחם נדל"ני גדול הכולל מרכז דיור מוגן ובו 250 יחידות דיור למבוגרים. השטח יכלול גם מרכז מסחרי ובניין משרדים.
מדובר על פרויקט בו זכתה החברה, מקבוצת 'שפיר הנדסה', לאחר שרכשה את הקרקע באזור, 35 דונם, בקרבת תחנת רכבת 'ראשונים' ומחלף הגישה לכביש 431.
על פי פרטי התוכנית, שהוגשה לוועדות התכנון, המתחם לדיור המוגן יכלול 250 יחידות דיור שכל אחת מהן בשטח כולל של 60 מ"ר, ובנוסף, ייבנו במקום שטחי ציבור לרווחת הדיירים, בריכות שחייה, מתקני כושר וספורט, מרפאה, חדר אוכל ואולמות כנסים ואירועים.
הצעת המחיר בה זכתה 'שפיר מגורים ובניין' לרכישת הקרקע היא על סך 127 מיליון שקל, ועל הוצאות אלה יתווספו הוצאות פיתוח, מע"מ ומס רכישה, מה שמעמיד את סך הרכישה הכולל על סכום של קרוב ל־200 מיליון שקל.
פרט למתחם הדיור המוגן ייבנה על השטח שרכשה החברה גם בניין משרדים בשטח של כ־10,000 מ"ר ומתחם ייעודי למסחר.
מתחם זה יוקם על מבנה ישן בן עשרות שנים, שהוקם ושימש במשך שנים את המשטרה הבריטית בתקופת שלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל. עבודות השימור והפיתוח של המבנה הישן יהיו באחריות חברת 'שפיר'.
ההערכה הכללית היא כי סך כל ההשקעה בשני המתחמים שייבנו ינוע סביב 600 מיליון שקל, כולל עלות הקרקע.
העבודות בשטח, שנמצא כיום בלבו של אזור פתוח וטבעי, צפויות להתחיל בשנה הבאה, ולפי ההערכות איכלוס מתחם הדיור המוגן יתבצע בעוד כארבע שנים.
פעילי הסביבה, העמלים על השמירה על הטבע העירוני שמסביב לנס ציונה, מאמינים כי התוכניות שאושרו נושאות דגש על שמירת הטבע. "לכולנו יש אינטרס שהעיר תצמח ותתקדם מבחינת נדל"נית, ושהרווח יהיה של כולנו", אומר פעיל סביבה בעיר, "ואני מאמין שוועדות התכנון שמו דגש על עניינים אלה במטרה לשמר את הציביון הכפרי והטבעי של צפון העיר".