לפני כשנתיים הקימו רפי ושירלי את הסניף שני של המרכול התל אביבי שלהם, בשכונת הנחלה בראשון לציון, עיר מולדתה של שירלי. מיד לאחר שהכירו שיתף רפי את שירלי בחלום שלו, לפתוח מכולת שתהווה מרכז העניינים של השכונה.
הוא חלם לספק לתושבי השכונה את הירקות הכי טריים בסביבה ואת הבשר הכי משובח, ושכולם ידעו שאצל רפי ושירלי הם תמיד יקבלו את היחס הכי חם.
2 צפייה בגלריה
רפי בן דויד | צילום: גיא יצחק
רפי בן דויד | צילום: גיא יצחק
רפי בן דויד | צילום: גיא יצחק
מתי התחלתם את העסק?
רפי: "התחלנו מאפס לחלוטין, בלי עזרה של אף אחד פתחנו את החנות הראשונה שלנו לפני 5 שנים בתל אביב. נלחמנו בשיניים בבירוקרטיה ונתקלנו בהרבה מכשולים בדרך בתור עסק חדש. נלחמנו מההתחלה לקבל מהספקים את המחירים הכי זולים. הבנו שכדי להצליח אנחנו חייבים לתת תמיד את השירות הכי טוב במחירים תחרותיים. העסקנו קצב וירקן עם מעל 20 שנות ניסיון שמגיעים מידי יום. פתחנו דלתות לראשונה והמתנו ללקוח הראשון".
שירלי: "מאז צברנו קהילה של לקוחות קבועים, שמכירים אותנו היטב ואנחנו מכירים אותם, את האהבות שלהם ואת המצרכים שהם הכי אוהבים. אין משהו שלקוח ירצה ולא נעשה הכול כדי להשיג בשבילו. ובמחירים אטרקטיביים".
למה להצטרף לשופו?
רפי: "עד עכשיו לא השתלם לנו להקים אתר לרכישות באינטרנט בגלל העלויות הגבוהות. כשיוניליוור הציעו לנו להצטרף לשופו בעלות מסובסדת וגם ללוות אותנו בתהליך, קפצנו על ההזדמנות. אני יכול עכשיו להציע ללקוחות שלי שירות קניה באינטרנט ומשלוחים, שעד היום הם היו יכולים לקבל רק ברשתות הגדולות. לפני שהצטרפנו לשופו, הכול היה בוואטסאפ ובטלפון, זה גזל מאתנו המון המון זמן. היום זה סיפור אחר לגמרי. מעבר לכך, הרחבנו את מעגל הלקוחות שלנו. עכשיו מזמינים מאתנו מכל רחבי ראשון לציון ואפילו מחוץ לה".
שירלי: "עם שופו, הלקוחות שלנו גם מקבלים את היחס האישי של המכולת וגם את הקדמה של האינטרנט. זה נותן לי יתרון גם מול הרשתות הגדולות וגם מול המכולות האחרות. מי שמרוויח זה כמובן הלקוחות".
לאילו צרכנים השירות מתאים?
שירלי: "זה מתאים כמובן לכל תושבי ראשון לציון. חלק מהלקוחות שלנו עושים אצלנו קניות השלמה והרוב הגדול עושה אצלנו את הקניות השבועיות שלו. כל מי שיש לו חיים עסוקים, ילדים ולא מוצא זמן לעבור אצלנו.. הגעתם הביתה ואתם צריכים להכין ארוחת ערב למשפחה? אין מה לבזבז זמן ולקפוץ לסופר, אפשר להיכנס לשופו ותוך זמן קצר המוצרים אצלכם בבית. כל היופי הוא שהלקוחות מזמינים באינטרנט אבל עדיין מקבלים שירות עם יחס אישי כמו שהם היו מקבלים אם היו מגיעים אלינו לחנות. אנחנו דואגים לכל הזמנה מכל הלב. בוחרים פרי פרי, ירק ירק. רק את הסחורה הטובה ביותר. הרשתות הגדולות לא יכולות להתחרות בי במהירות, בטריות וביחס האישי. הדחף שהכי מרחף מעלינו זה השירות".
מה מזמינים הכי הרבה?
רפי: יש את אלו שאוהבים שבכל בוקר יגיעו אליהם כמה מצרכים לארוחת הבוקר ולכריכים של הילדים. יש את אלו שמשלימים מצרכים לארוחת הערב המשפחתית. וכמובן שהכי הרבה מזמינים מאתנו במיוחד בזכות האיכות של הפירות והירקות שלנו וגם הקצבייה. אפילו לקוחות שלא גרים בראשון עושים אצלנו משלוחים באתר. שמנו לב שלצד העלייה בהזמנות הגדולות, יש לקוחות שמזמינים כמה פעמים בשבוע הזמנות קטנות. כלומר מזמינים ירקות פעמיים בשבוע במקום פעם אחת".
לאיזה רדיוס אתם מגיעים?
כל ראשון לציון מוזמנים להזמין מסופר הנחלה.
2 צפייה בגלריה
סופר הנחלה ראשל"צ | צילום: גיא יצחק
סופר הנחלה ראשל"צ | צילום: גיא יצחק
סופר הנחלה ראשל"צ | צילום: גיא יצחק
יוניליוור ישראל, מהחברות המובילות בישראל בתחום מוצרי המזון, הטיפוח האישי והביתי, השיקה את SHOPO – אתר קניות והזמנת משלוחים למוצרים מהסופר השכונתי. באמצעות SHOPO יוכלו הסופרים השכונתיים להציע לתושבי השכונה רכישה ומשלוחי מוצרי מכולת באתר אינטרנטי ממותג, במהירות, בנוחות וביחס אישי המאפיין מכולות ועסקים שכונתיים.
הצרכנים, הנוהגים לערוך קניות השלמה לבית במכולת או בסופר השכונתי יוכלו לעשות זאת מעכשיו באמצעות אפליקציית סלולר או המחשב הביתי במהירות ובנוחות רבה יותר.
לאתר SHOPO מערכת התממשקות מהירה לקופות החנות, סליקת כרטיסי אשראי מאובטחת, ופתרונות נוספים שיאפשרו לסופרים להעניק שירות מהיר ונוח בחוויית משתמש קלה ומהנה. לשופו מערכת ניהול הזמנות חכמה ויעילה המודדת את קצב המכירות של כל מוצר ומתריעה על חוסר קרוב. בנוסף, כלי הליקוט המתקדם של המערכת מייתר את הצורך בהעברת המוצרים בהזמנה בקופת החנות ומשחרר את התור לקופה בזמני לחץ.
עדי רגב, סמנכ"ל חטיבת המכירות, יוניליוור ישראל: "הצרכן לא מוותר על קניות לבית בשכונה, על היחס האישי ועל הנוחות. שופו הוא ההזדמנות של הסופרים השכונתיים לחזק את הקשר עם הלקוחות, להקנות להם את השירות המתקדם ביותר ובכך לשמור על היתרון היחסי בתחום ואף להגדיל את נתחי השוק שלהם בקניות ההשלמה לבית".