הבנייה הנרחבת בנחלת יהודה ממשיכה: אחרי שבשנים האחרונות נוספות לשכונת נחלת יהודה עשרות בתים פרטיים ובניינים מגורים, והיא הפכה לאזור המתחדש והמבוקש בראשון לציון, בשבוע שעבר נודע על התרחבות נוספת הצפויה בקרוב.
קבוצת משולם לוינשטין (תאגיד של בנייה, הנדסה ונדל"ן) זכתה בשבוע שעבר במכרז גדול במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, המקנה לה את האישורים לבנות בנחלת יהודה 135 יחידות דיור, מתוכן 108 דירות מיועדות לזכאי דיור למשתכן ו- 27 דירות מיועדות לשוק החופשי.
כזכור, במסגרת התוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר משה כחלון יוגרל מספר רב של דירות במחיר מסובסד בין הזכאים לכך (בעיקר זוגות צעירים). בראשון לציון התוכנית הפכה לפופולארית במיוחד, והביקוש לדירות המוגרלות בעיר גבוה מאוד- לכן תוספת של יותר מ-100 דירות תהיה משמעותית.
1 צפייה בגלריה
נחלת יהודה | צילום: ירון ברנר
נחלת יהודה | צילום: ירון ברנר
נחלת יהודה | צילום: ירון ברנר
תמורת רכישת הקרקע ועלויות הפיתוח תשלם הקבוצה סכום של כ- 85 מיליון שקלים, סכום אותו תממן הקבוצה באמצעות הון עצמי ומימון בנקאי.
הקרקע צפויה להימסר לקבוצת הבנייה בעוד כשנה, והדירות המוכנות עתידות להימסר לרוכשים כשלוש שנים לאחר מכן (כלומר, בעוד ארבע שנים). כאמור, הזוכים בהגרלות של תוכנית מחיר למשתכן ייהנו ממחיר למסובסד לדירות הללו, העומד על 11,273 שקל למ"ר בתוספת מע"מ. מחירה של דירת שלושה חדרים ממוצעת יעמוד על כ- 1.17 מיליון שקל כולל מע"מ.
לא מדובר בפרויקט הראשון של הקבוצה בתוכנית מחיר למשתכן: רק לפני חודשיים היא זכתה במכרז דומה, לבניית 225 דירות בגן יבנה, מתוכן 180 דירות מיועדות לזכאי דיור למשתכן ו- 45 יימכרו בשוק החופשי.
לדברי שאול לוטן, מנכ"ל קבוצת לוינשטין: "אנו שמחים עם הזכייה במכרז הנוסף.. המכרז בגן יבנה, הראשון בו זכינו, זכה לביקושים גבוהים, ואנו נמשיך לקחת חלק בבניית הארץ ובמתן מענה למצוקת הדיור".