רואים את הדירה בקצה המנהרה: בעלי הדירות בשני הבניינים הראשונים בשכונת נחלת יהודה - בחרו את הדירות בהן יגורו. מדובר נכון לעכשיו ב-19 מתוך 61 משפחות שכבר חתמו על הסכם בינוי-פינוי-בינוי, ויעברו אל השכונה החדשה משכונת רמת אליהו.
1 צפייה בגלריה
מעמד בחירת הדירות בנחלת יהודה
מעמד בחירת הדירות בנחלת יהודה
מעמד בחירת הדירות בנחלת יהודה
(באדיבות מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו)
הבנייה בנחלת יהודה מערב תכלול שני בניינים בני 27 קומות כל אחד על קומת קרקע ו-2 קומות מרתף. בתום הבנייה שצפויה להסתיים בעוד כ-3 שנים, יעברו לשכונה 61 משפחות הראשונות מרמת אליהו אשר חתומות על הסכם מול המדינה, ומתגוררות בבניינים ש"י עגנון 11 ו- 15 בשכונת רמת אליהו.
אתמול (רביעי) נקראו ראשוני בעלי הדירות לבחור את קומת המגורים שבה יגורו, את המחסן ואת החנייה ב-2 בנייני הפיילוט הראשונים שייבנו ע"י חברת אשדר.
במפגש נכחו עו"ד הדיירים הילה לביא ממשרד עו"ד דינה יהב, שמאי הדיירים טובי גרש, נציגי המנהלת, נציגת משרד השיכון ו- 19 מתוך 61 המשפחות הצפויות לעבור לבניינים. בעלי הדירות עיינו בתוכנית הבניין, וקיבלו הדרכה וסיוע מהצוות המקצועי בבחירת הדירה המתאימה להם. שאר המשפחות צפויות להגיע לשני מפגשים נוספים שיתקיימו במנהלת במהלך השבוע הבא.
מסלול בינוי-פינוי בינוי הינו מסלול ייחודי שגובש על ידי עיריית ראשון לציון והמנהלת העירונית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, והוא מציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח". על-פי השיטה, המדינה משמשת כיזם, על ידי הרשות להתחדשות עירונית אשר חותמת על הסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי. כל זאת מתבצע באמצעות המנהלת השכונתית להתחדשות עירונית.
היתרון בשיטה הוא שניתן "לדלג" על שלב השכירות ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות עוד לפני הריסת המבנים הישנים. מסלול זה נועד לפתור בעיות המתעוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית, בהם קיימים לעתים קשיים בהתארגנות הדיירים, עקב חוסר ודאות וביטחון של בעלי הדירות ביחס לקבלת הנכס החדש, וכן חוסר ודאות של היזם ביחס לזכויות הבנייה ועלויות הפרויקט.
עד כה, קיבלה מנהלת בינוי-פינוי-בינוי מלמעלה מ-1,200 בעלי דירות את כתב ההסכמה, ו-7 בניינים אשר בהם חתמו כבר כל בעלי הדירות על ההסכם מול המדינה - משולבים במכרזים הראשונים לבנייה וכן מבוצעות פעילויות חברתיות וקהילתיות מגוונות לחיזוק השכונה ותושביה.
דודו מנצור, ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו: "אני מתרגש מאד לחלוק יחד על בעלי הדירות את הרגע המיוחד הזה. לאחר עבודה מאומצת של שנים ואמון שנתנו בנו תושבי השכונה המעבר לדירה מרגיש קרוב מתמיד ועמו השיפור הצפוי באיכות חייהם של התושבים".
נאוה רידי, מנהלת פרויקט שיקום שכונות ממשרד הבינוי והשיכון: "אני שמחה להיות שותפה לתהליך לאומי זה. זהו רגע מרגש ומשמעותי שמקרב את התושבים להגשמת חלומם".
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "זהו רגע מרגש בו המאמצים של כל המעורבים בפרויקט הענק למען איכות חיים טובה יותר לתושבי השכונה וילדיהם מתחילים לשאת פרי. נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו לקדם את התחלות הבנייה כדי להבטיח את מעברי תושבי רמת אליהו לדירותיהן החדשות בהקדם".