מנהלת תיכון מקיף י"ב "המעיין", סיגל פנט, נקראה לשיחת בירור במשרדו של מנכ"ל עיריית ראשון לציון, לאחר שעל פי הטענה סכום כסף גדול שהיה מיועד למסיבת הסיום של בוגרי י"ב, נגנב מכספת בחדרה.
1 צפייה בגלריה
ביקורת על ההתנהלות. תיכון מקיף י"ב - מעיין
ביקורת על ההתנהלות. תיכון מקיף י"ב - מעיין
ביקורת על ההתנהלות. תיכון מקיף י"ב - מעיין
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
המקרה, שאירע לפני סיום שנת הלימודים, הפך לשיחת היום בקרב הורי התלמידים. "זה חוסר אחריות ואסור שסכום כסף מזומן כה גדול יוחזק בחדר המנהלת", זעמה אחת האמהות. "חבל שוועד ההורים מנסה להשתיק את זה".
ל"מיינט ראשון" נודע, כי בסמוך לסוף שנת הלימודים התרחשה תקרית חמורה בתיכון, ולטענת ההורים נגנבו קרוב ל־20 אלף שקלים במזומן, אותם הפקידה מנהלת בית הספר בכספת שנמצאת במשרדה שבמוסד החינוכי.
"כל הורה לתלמיד היה צריך לשלם מאות שקלים עבור מסיבת הסיום של כיתות י"ב, והופעל לחץ על ההורים לסיים עם התשלומים", מספרת אחת האמהות. "בוקר אחד אנחנו מגלים שבמהלך סוף השבוע המשרד נפרץ ונגנב מהכספת סכום כסף גדול מהתשלומים שנגבו מאיתנו. לפי מה שידוע לנו, סכום כסף כזה גדול לא אמור להיות בכספת בית הספר, אלא מופקד בחשבון בנק. לא ברור למה צריך להחזיק את זה באופן מרושל כזה. נאמר לנו גם שזה בניגוד להוראות משרד החינוך ונעשה פה דבר פסול".
בעקבות התקרית הזו, כך נמסר להורים, זומנה פנט למשרד של מנכ"ל עיריית ראשון לציון דודי גיל, ושם נערכו לה שיחת בירור על כך ששמרה את הכסף בכספת משרדית, בניגוד להנחיות.
בהודעה שהוציא ועד ההורים של בית הספר להורי תלמידי כיתה י"ב, ניסה הוועד להנמיך את הלהבות ואף ציין שהורה שהעדיף להישאר בעילום שם החליט לתרום 10,000 שקלים ולכן אין חשש שמסיבת הסיום תבוטל.
"בלילה שבין שבת לראשון היתה פריצה בבית הספר", נכתב בהודעת הוועד. "הדבר הובא לידיעתנו. לצערנו בכספת בית הספר היתה שקית עם תשלום ששולם במזומן על ידי חלק מההורים (יש לנו רשימות), וכסף שנאסף על ידי הילדים ממכירות של עוגות ומאפים... אנו מבקשים להביא לידיעת ההורים מפיצי השמועות הרעות ‑ הסירו דאגה מלבכם. את המנגינה הזו א־אפשר להפסיק. לידיעתכם, את רוב הכסף גבינו באמצעות 'פייבוקס' שנפתח בכל כיתה וחשוף לעיני ההורים בשקיפות מלאה על ידי שישה נציגים מכל כיתה, ואנו אף קוראים למאחרים להשלים את התשלום.
"כפי שאמרנו - הילדים שלנו יקבלו טקס ומופע סיום ראוי, ונעשה הכל כדי שהדבר לא ישפיע עליהם. לשמחתנו הבוקר קיבלנו תרומה של 10,000 שקלים מהורה שבוחר להישאר בעילום שם, כדי לחזק את ידינו להמשיך לפעול ולעשות למען ילדינו, ואנו מודים לו על כך".
הודעה זו גררה גם היא ביקורת מצד חלק מההורים, "העובדה שהם מביאים הורה אנונימי שתרם 10,000 שקלים עבור המסיבה מעלה תהיות. אין שקיפות, אף אחד לא יודע איך זה מתנהל וההורים אמורים להאמין שהכל מתנהל כשורה".
"לפי מה שידוע לנו, סכום כסף כזה גדול לא אמור להיות בכספת בית הספר, אלא מופקד בחשבון בנק"
יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר, רוחמה תמר מסרה: "הנושא בחקירת משטרה ואני מנועה להתייחס. לנושא השקיפות, אציין כי הכל נעשה בשקיפות מלאה מול ההורים ובידיעתם למתרחש. קבלת ההחלטות בעקבות המקרה נעשו בשיתוף פעולה ובהחלטת רוב מוחלט של הנהגת ההורים".
מהעירייה נמסר: "נבהיר המנהלת הוזמנה לשיחת בירור עם ראש מינהל החינוך. חשוב לציין כי מדובר במנהלת מוערכת מאוד שקיבלה החלטה שגויה כדי להקל על ההורים. במסגרת השיחה הובהר לה כי שגתה והוחלט על רענון ההנחיות לכל מנהלי בתי הספר בנוגע לאחזקת כספי הורים".