"אי אפשר לשבת במרפסת בלי שמאות זבובים יטרידו אותך". כך מתארת תושבת שכונת נעורים בראשון לציון את התופעה הפוקדת לדברי התושבים את השכונה בתקופה האחרונה. התושבים מספרים שאין מדובר בתופעה השכיחה של הגעת היתושים בקיץ אלא בכמות חריגה של חרקים מעופפים שפוגעת באיכות חייהם.
1 צפייה בגלריה
יתוש
יתוש
יתוש
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
"אי אפשר לשבת בגינה מבלי לקבל המון עקיצות" מספרת תושבת השכונה ומוסיפה: "מגיעים לשם עם הילדים ויוצאים מלאים בעקיצות".
תושבת נוספת בשכונה מספרת על ריבוי הזבובים: "מדובר בכמות מטורפת שפתאום נחתה עלינו. היינו בשבוע שעבר במרפסת, ישנו עם חברים ולא היה כלום. למחרת פתאום אי אפשר היה לשבת ומדובר במאות של זבובים, בלתי אפשרי לשבת בחוץ. רצינו לאכול במרפסת וזה היה בלתי אפשרי. אנחנו פנינו למוקד כדי שיטפלו בזה. דיברתי עם שכנות שלי והן אמרו לי שזה גם בבית שלהן וזו מכה גדולה".
התושבים טוענים שפנו בנושא לעירייה, והם מקווים שייענו לבקשתם ויסייעו בפתרון לבעיה.
מעיריית ראשל"צ נמסר בתגובה:
"מדובר בתופעה מוכרת בכל עונה. שינויי מזג אוויר קיצוניים, כפי שהיו בשבועיים האחרונים, גורמים להגחת חרקים מעופפים מסוגים רבים, מדובר בתופעה חולפת תוך פרק זמן קצר, כשמזג האוויר מתייצב.
באשר ליתושים, יחידת הדברה מבצעת ניטור והדברת יתושים במקורות מים קבועים באופן תדיר. נזכיר כי בשנים האחרונות חדר לאזורנו יתוש מזן "הנמר האסייתי" המסתפק בכלי קיבול קטנים כדי להטיל ביצים. כך שצמיגים,
כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות ועוד עשויות לשמש מוקד דגירה של היתוש. לכן יש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה מצד התושבים".