המאבק סביב הקמת בית הכנסת בצמוד לבית הספר אלברט איינשטיין עלתה מדרגה. לטענת ההורים, על גדרות בית הספר נתלו שלטים מסיתים שנועדו להפחיד ולפרק את המחאה. "הילד שלי שואל אותי עכשיו אם אלוהים יעניש אותו", סיפרה אחת האמהות.
בנוסף, מאשימים ההורים את העירייה בכך שהיא מסתירה מהם פרטים אודות הגורמים שעומדים מאחורי הקמת בית הכנסת.
2 צפייה בגלריה
השלטים שנתלו על הגדרות וגרמו לסערה
השלטים שנתלו על הגדרות וגרמו לסערה
השלטים שנתלו על הגדרות וגרמו לסערה
(צילום פרטי )
קראו גם:
בשבוע שעבר נחשף ב"מיינט ראשון" מאבק שאליו יצאו הורים מבית הספר השש־שנתי בשכונת נווה ים לאחר שבצמוד אליו הוצבו גדרות הפרדה במטרה לבנות במקום בית הכנסת. הורים לתלמידים הביעו מיד תרעומת וסיפרו על הסיבות להתנגדות, ביניהן גם החשש שינסו להחזיר את ילדיהם בתשובה. מאבק זה שנחשף בעיתון עורר סערה גדולה ואלפי תגובות בפורומים העירוניים.
השבוע הגיעה תגובה מצד התומכים בהקמת בית הכנסת ומודעות נתלו על הגדרות עם הכיתוב: "שנאת חינם היא חולי קשה, ראש לכל עבירות שבתורה". אגב, על השלט מצוין כי ציטוט זה נלקח מתוך ספר הקודש "שערי קדושה פרק ב'", אך בדיקה קצרה של "מיינט ראשון" מגלה שציטוט זה כלל לא קיים שם.
השלטים גרמו לחוסר שקט בקרב הורי התלמידים, שטענו כי מדובר בשלטים מסיתים. "זאת הסתה חד־משמעית", אמרה ענת בקר, אמא לתלמיד בבית הספר, "הבן שלי ראה אותם ושאל אותי אם עכשיו אלוהים יעניש אותו. הם רוצים להבהיל את ההורים ואת הילדים עם השלטים האלה". לטענתה, גם העירייה מקשה עליהם במאבקם.
2 צפייה בגלריה
השטח שגודר לטובת בית כנסת
השטח שגודר לטובת בית כנסת
השטח שגודר לטובת בית כנסת
(צילום: פרטי)
"ביקשנו מהעירייה לראות את תיק הבנייה ומשום מה הם לא מאפשרים לנו. עד היום לא ראינו שום פרסום בעניין ולא הייתה לנו אפשרות להגיש התנגדות בכלל. אנחנו לא יודעים מי עומד מאחורי היוזמה להקים את בית הכנסת, העירייה לא מאפשרת לנו לדעת שום פרט. אנחנו לא יכולים להתמודד משפטית מבלי שיש לנו פרטים בסיסיים. יום אחד הציבו גדרות ויותר אין אופציה לעשות שום דבר".
מהעירייה נמסר: "כל פרויקט המקודם על ידי העירייה מופיע באתר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשון לציון, וכן באתר העירייה. יתרה מכך, כל פנייה של תושב בנוגע להקמת מבנה בכל דרך אפשרית זוכה לתגובה מגורמי העירייה. התוכנית להקמת בית הכנסת הופיעה ברשומות במאי 2021 ולא הייתה כל התנגדות לכך".