14 צפייה בגלריה
ראשון לציון במבט מלמעלה
ראשון לציון במבט מלמעלה
ראשון לציון במבט מלמעלה
(צילום: קובי קואנקס)

העשור האחרון בראשון לציון התאפיין בהתחדשות עירונית ובנייה לגובה: באיזו שכונה בעיר המחירים הכפילו את עצמם ואף יותר? היכן תוכלו להרוויח בגדול אם רק תגלו סבלנות? ואיפה כדאי לכם לרכוש דירה, אבל רק אם אתם מתכוונים לגור בה? בפרויקט מיוחד מומחי נדל"ן מנתחים את השכונות הבולטות של ראשון לציון. מצאו את השכונה שלכם:

שיכון המזרח - למחפשי קרקע לבנייה פרטית

השכונה נקראת בשמה שיכון המזרח על שם עולים מתימן שהתגוררו בה בתחילה והחזיקו בה בקרקעות רבות. כיום מתגוררות בשכונה בערבוב מרתק סוגי אוכלוסיות שונות כמו ותיקי התושבים התימנים לצד משפחות חרדיות ודתיות ומשפחות חילוניות. בעשור האחרון עשתה השכונה דרך משמעותית, לאחר שהתושבים הוותיקים התבגרו ורבים מהם הלכו לעולמם, ומתעניינים צעירים זיהו את האפשרות לרכוש קרקעות רחבות ידיים במחירים נמוכים יחסית. השכונה, שעדיין מתפתחת, טרם עשתה את הקפיצה הנדל"נית הגדולה המתבקשת ועל אף הרכב המשפחות הצעירות בשכונה, עדיין ישנו מחסור במקומות בילוי, בתי קפה, מסעדות ומקומות פנאי אחרים ולכן זוג צעיר המתגורר בה ומחפש חיי חברה חייב להחזיק ברכב פרטי. 
14 צפייה בגלריה
שיכון המזרח
שיכון המזרח
שיכון המזרח
(צילום: אבי מועלם)
מחפשי ההזדמנויות יוכלו למצוא בשכונה קרקעות בגודל של 300 מ"ר, עליהן ניתן לבנות קוטג' במחיר של 3 מיליון שקלים, מחיר נמוך בהשוואה לשכונות אחרות בעיר. דירת 4 חדרים בגודל של כ־90 מ"ר נמכרת כיום בסדרי גודל של בין 1.2 ל־1.5 מיליון שקל, בעוד שלפני עשור נמכרה דירה כזאת בסכום של כ־700 אלף שקל, עלייה של עד 50%.
דבר המומחה: "מי שמחפש לבנות בית צמוד קרקע במחיר של דירת 5 חדרים פלוס, אז שיכון המזרח היא בין המקומות האחרונים לחפש ולאתר מגרשים לבנייה ביחס לערי הסביבה כמו נס ציונה, רחובות או ראשון לציון עצמה", אומר המתווך אריק פישר. "כבר כיום ההיצע אינו גדול מדי, יש בנייה של קוטג'ים וצמודי קרקע שעליה אחראים יזמים פרטיים שרוכשים בית ישן ומחדשים אותו. האוכלוסייה בשכונה היא ברובה חילונית, חלק זוגות צעירים שהגיעו למקום בגלל המחיר וחלק אחר וגדול הם יורשים שמתגוררים על קרקעות שהיו שייכות להורים".
התחזית לעתיד: "ברור שבעשור הבא האיזור הולך לעלות ולהשתדרג בגדול. כרגע זו פנינה נד"לנית שצריך לשים לב אליה, אמנם היא לא תהיה המקום הכי טוב בראשון לציון אבל בהחלט תהיה מקום שכדאי להשקיע בו".

נחלת יהודה - המהפך הגדול

נחלת יהודה עברה בעשור האחרון מהפך שהתבטא בבניית שכונה חדשה עם בניינים חדשים ומפוארים, מרכז מסחרי משגשג וקאנטרי חדיש. עבור המשפחות הצעירות הפכה מערכת החינוך בשכונה לגורם משיכה הודות לתיכון 'מעיין' הממוקם בה, שנחשב לאחד הטובים בעיר.
14 צפייה בגלריה
נחלת יהודה
נחלת יהודה
נחלת יהודה
(צילום: אבי מועלם)
אחד היתרונות המרכזיים של השכונה הוא המיקום שלה במרכז העיר והגישה ממנה אל צירי התנועה המרכזיים. גם בפיתוח השכונה הושקעו כספים רבים ופארקים וגני משחקים הוקמו בה לטובת ילדי השכונה, כל אלה הפכו אותה לאחת השכונות היקרות ביותר בעיר. דירת ארבעה חדרים תעלה כיום כ־2.4 מיליון שקלים ואילו מי שמחפש בית פרטי על שטח של 350 מ"ר ייאלץ לגייס הון של כ־5 מיליון שקלים, קפיצה מדהימה בהתחשב בכך שרק לפני עשר שנים המחירים היו נמוכים מאוד ונעו בסביבות 800 אלף שקל.
דבר המומחה: "זוגות צעירים שמעוניינים באיזור עם מערכת חינוך טובה ושירותים קהילתיים מתקדמים זה בהחלט המקום עבורם", אומר אופיר מזרחי מ'אופיר נכסים'. "סגנון הדירות שבשכונה הוא מהטובים ביותר. מצד שני מי שמחפש מציאות, נחלת יהודה היא לא המקום עבורו ולכן רק מי שהכסף מצוי ברשותו יוכל להרשות לעצמו לרכוש שם דירה".
התחזית לעתיד: "מבחינת מחירי הדירות נראה שהמקום הגיע לממדי מחירים שקשה להאמין שעוד יעלו, אבל המיקום והבנייה החדשה יהיו פרמטר שיגרמו לשכונה הזו להמשיך להיות אחת הטובות בראשון לציון".

כצנלסון - כשמשפחה וחיי לילה נפגשים

מאז הקמתה, לפני למעלה מ־50 שנה, ועד היום, נהנית כצנלסון מתדמית של שכונה חזקה ואמידה, שמספקת למתגוררים בה איכות חיים גבוהה. השכונה מתאפיינת בווילות רבות, ואילו מצוקת החניה, שהיא נחלת חלקים רבים בעיר, היא כלל לא עניין בה.
14 צפייה בגלריה
שכונת כצנלסון
שכונת כצנלסון
שכונת כצנלסון
( צילום: אבי מועלם)
השכונה נהנית בשנים האחרונות ממעבר של זוגות צעירים עם ילדים בשל הקירבה למקומות העבודה וליציאה לתל אביב ולערים מרכזיות נוספות. השכונה נמצאת במיקום מיוחד מאוד מאחר שקל להגיע אליה הן מכביש 4 והן מכביש 431. השכונה עוברת בשנים האחרונות שינויים משמעותיים כחלק מתוכנית התחדשות עירונית ויש בה פרויקטים לבנייה של בניינים חדשים כחלק מפינוי־בינוי בעידוד העירייה, דבר שמשפיע על מדד מחירי הנדל"ן בשכונה וצפוי להשפיע גם בעתיד. בשנים האחרונות עשתה השכונה דרך משמעותית ואפילו חיי הלילה התפתחו באיזור. מסעדות ופאבים ברחוב רוטשילד הסמוך הפכו את האיזור לאלטרנטיבה לתל אביב.
דירות 4 חדרים נמכרו לאחרונה ב־1.6 מיליון שקלים ואילו דירות חדשות יותר נושקות לשני מיליון ומעלה.
דבר המומחה: "מי שיש לו הזדמנות לרכוש דירה בשכונה כדאי שיחטוף אותה", אומר ברק שושן מ'דרך נכונה'. "זו שכונה קטנה בעיר גדולה, היא לא סובלת מצפיפות שיש במקומות רבים אחרים וטיול של שבת בשכונה הוא דבר מהנה. במקביל, אפשר ליהנות בה מחיי לילה סוערים לצעירים ולכן שני העולמות, גם המשפחתי וגם הצעיר, נפגשים ומשתלבים".
התחזית לעתיד: "לדעתי בשנים הבאות תימשך מגמה של הגירת זוגות צעירים לשכונה, היא תשמור על האופי שלה למרות הגידול בתושבי העיר ובזה תהיה הייחודיות שלה, כי בזמן שכל שאר השכונות הולכות וגדלות היא תמשיך להיות אינטימית ומשפחתית".

נווה הדרים - למגורים ולא להשקעה

נווה הדרים ממוקמת בחלק המזרחי של העיר, אבל למרות שהחלק הזה נחשב לפחות מבוקש היא מצליחה לשבור את הסטיגמה. לפני 11 שנים הוקמו בשכונה 6 בניינים בתוך מתחם שנסגר בשערים חשמליים ויצר מעין שכונה חדישה בתוך שכונה ותיקה, מה שתרם לבאזז סביבה.
14 צפייה בגלריה
שכונת נווה הדרים
שכונת נווה הדרים
שכונת נווה הדרים
(צילום: אבי מועלם )
השכונה נחשבת למאוד קהילתית ויש בה משפחות צעירות רבות שהגיעו למקום בעקבות ריכוז בתי ספר וגני ילדים ברמה גבוהה. בשנים האחרונות גם הוקמו בסביבות השכונה מרכזים מסחריים, קניונים ותחנת רכבת, כל אלה הפכו את השכונה לאטרקטיבית במיוחד בקרב משפחות.
כיום ניתן לרכוש דירת 4 חדרים בבניינים הוותיקים ב־1.85 מיליון שקל ואילו בחדשים דירה ב־2.1 מיליון שקל. לפני עשור עלתה דירה זהה 700 אלף שקל.
דבר המומחית: "מה שמיוחד בשכונה הזו היא השקט שבה, היא מאוד קהילתית ולכן גם מספר גני הילדים בה הוא מאוד גבוה", אומרת סיגל פנקס מ'אופיר נכסים'. "עם זאת, למי שמחפש השקעה לא הייתי ממליצה לרכוש שם דירה, מאחר והתשואה שמקבלים נמוכה יחסית למקומות אחרים בעיר. מי שרוצה להתגורר בה ימצא מקום איכותי, אבל מי שרוצה להרוויח כסף יצטרך לחפש מקום אחר".
התחזית לעתיד: "נכון להיום אין עתודת קרקע לבנייה ולכן לא נראה עוד בניינים שיקומו. למרות שלא תהיה בנייה בשכונה, תושבים יכולים להוסיף מרפסות שמש ולשפר את המעטפת החיצונית וכך לשבח את הנכס שלהם".

אברמוביץ' השקטה

מאז סוף שנות ה־70 של המאה הקודמת נחשבת שכונת אברמוביץ' לפנינת הנדל"ן של ראשון לציון. השכונה מאופיינת בצביון שקט וסולידי, ביציאה קלה לעורקי תחבורה ראשיים, ובבנייה נמוכה כפי שהיתה נהוגה במושבה בימיה הראשונים. בתי הספר האיכותיים שבשכונה הם אבן שואבת להורים שחינוך ילדיהם בראש מעייניהם. מכיוון שאין בשכונה חלקות קרקע ריקות וזמינות לבנייה, יזמי נדל"ן עטים על כל בניין בעל פוטנציאל והיתכנות להתחדשות עירונית.
14 צפייה בגלריה
שכונת אברמוביץ'
שכונת אברמוביץ'
שכונת אברמוביץ'
(צילום: אבי מועלם )
דירת ארבעה חדרים בשכונת אברמוביץ' תעלה לכם 1.75 מיליון שקלים, עלייה יפה לעומת תחילת העשור שבו היה ניתן לרכוש את אותה דירה במיליון שקלים בלבד.
דבר המומחה: "אין ספק ששכונת אברמוביץ' היא המקבילה להשקעה בטוחה במניה סולידית שמניבה תשואה בטוחה לאנשים סולידיים", אומר עומרי פוקס מ'מרקורי נדל"ן'. "לבני הדור השני והשלישי של ילידי העיר המקוריים יש משיכה נוסטלגית לשכונה".
התחזית לעתיד: "הצפי הוא שמיקום השכונה, תשואות השכירות והרכבה הסוציואקונומי ימשיכו לשמור על ערכם הריאלי של מחירי הדירות בשכונה".

רמת אליהו - הוותיקה שמחכה לשינוי

שכונת רמת אליהו היא השכונה הוותיקה ביותר במערב העיר וסימני הזמן ניכרים בה. השכונה נוסדה בשנת 1936 ובעבר לא ראו בה מוקד להשקעה. הפיתוח בה היה איטי והיא סבלה מהזנחה אך מאז שהוכרז בה על פרויקט פינוי־בינוי לפני כ־10 שנים, היא הפכה ליעד עבור מביני עניין בנדל"ן, ורבים ראו בה הזדמנות כלכלית אדירה אם יגלו סבלנות. התקווה עבור 14 אלף תושבי השכונה היא שהתוכניות הנדל"ניות יביאו תנופה והמקום יעבור מתיחת פנים, הבניינים הישנים יוחלפו בחדשים וגם התשתיות יזכו לחידוש מעמיק. דירת 4 חדרים נמכרת כיום ב־1.5 מיליון שקלים כאשר לפני 10 שנים עלתה דירה כזו פחות ממיליון שקל.
14 צפייה בגלריה
שכונת רמת אליהו
שכונת רמת אליהו
שכונת רמת אליהו
(צילום: אבי מועלם)
דבר המומחה: "מי שמעוניין לרכוש דירה בשכונה צריך לקחת בחשבון שבשלב זה המבנים בה ישנים מאוד", אומר אופיר מזרחי מ'אופיר נכסים'. "גם רמת ההשקעה והטיפוח של המקום אינה עומדת בקנה אחד עם שאר השכונות. מצד שני, מי שרוצה לרכוש דירה כזו להשקעה יכול להניב רווחים יפים כי כשיגיע שלב הפינוי־בינוי (בעוד 3 שנים קו ראשון של בתים) המחירים יעלו".
התחזית לעתיד: "בעוד 10 שנים אני רואה מהפך גדול של השכונה כי היא נמצאת במיקום אסטרטגי, קרוב לכביש 4. ברגע שהמהפך יושלם והבניינים הישנים ייהרסו ובמקומם ייבנו חדשים, אז השכונה תשנה את פניה ותהפוך לאחת המתקדמות בעיר".

קריית ראשון - המועדפת על סטודנטים

בנייתה של שכונת קריית ראשון החלה בשלהי שנות ה־70 ונמשכה לתוך תחילת שנות ה־80. השכונה נבנתה ברובה על ידי חברת 'זכריה דרוקר', באותו זמן אחת החברות הקבלניות הגדולות במדינה עד לקריסתה. הקונספציה התכנונית היתה חדשנית לתקופתה - שכונה הולנדית ללא כבישים פנימיים. יש בה מספר גדול של גנים ופארקים וכן מגרשי משחקים בשפע לילדי השכונה.
14 צפייה בגלריה
שכונת קריית ראשון
שכונת קריית ראשון
שכונת קריית ראשון
(צילום: אבי מועלם)
המחירים בשעתו היו נמוכים ביחס לשכונות הוותיקות שבמזרח העיר. כל אלה הביאו לנהירת קהל צעיר מערים אחרות. השכונה סמוכה למשרדי הממשלה השונים וביניהם בית המשפט והמוסד לביטוח לאומי, ולצידם התחנה המרכזית החדשה ומחלף גן רווה. קצת רחוק יותר מצויה המכללה למינהל. חלק גדול מהסטודנטים שלומדים בה שוכרים דירות בשכונה, מה שמבטיח תשואה נאה למשקיעים. בניינים רבים בשכונה עברו שיפוץ חיצוני וכן נוספו מרפסות שמש במימון הדיירים.
דירת ארבעה חדרים עולה כיום בממוצע 1.85 מיליון שקלים כאשר לפני עשר שנים דירה שכזו הייתה נמכרת ב־1.1 מיליון, עלייה של כ־40%. 
דבר המומחה: "אין ספק שמי שקנה בקריית ראשון עשה עסקה מסחרית משתלמת", אומר עומר פוקס מ'מרקורי נדל"ן', "הן מבחינת עליית מחירי הנכס והן בגלל היכולת להשכיר אותו מצד הלומדים במכללה למינהל".
התחזית לעתיד: "הביקוש מצד סטודנטים שמחפשים מגורים קרובים יימשך".

נווה חוף - בריזה מהים

נווה חוף הוקמה לפני למעלה מ־30 שנה והיא שוכנת בסמוך לחוף הים של העיר, בחלק המערבי ביותר של ראשון לציון, על גבול העיר בת ים מצפון. אופי השכונה חילוני אך מתגוררים בה גם לא מעט מסורתיים שפוקדים את בתי הכנסת שבמרכזה. אחוז האוכלוסייה הצעירה בשכונה נמוך מהממוצע בכלל האוכלוסייה, אך מתגוררים שם גם לא מעט תושבים בטווח גילאי ה־20 וה־30, באחוז המותאם למספרם בכלל האוכלוסייה. עם זאת, קיים אחוז גבוה יותר של תושבים בני 50 ו־60, הרבה מעל למספרם בכלל האוכלוסייה.
14 צפייה בגלריה
שכונת נווה חוף
שכונת נווה חוף
שכונת נווה חוף
(צילום: אבי מועלם )
ב־12 השנים האחרונות השכונה עברה מהפך ומשכונה של בניינים ישנים ומתפוררים בסגנון ספרדי אשר זיכו אותה בכינוי 'פואבלו אספניול' השכונה עברה מהפך כשנבנו שני פרויקטים של מגדלים גבוהים: 'סקאיי' ו'שער הים' ששוכן במרחק של 300 מטר מהחוף וכולל 8 בניינים. הפרוייקטים החדשים נתנו תנופה עצומה לשכונה ומחירי הנכסים עלו ואף הוכפלו. כמו כן, הדרישה לדירות וכן לבתים פרטיים בשכונה עלתה מאוד וכרגע היא נחשבת לאחת השכונות המבוקשות בעיר.
דבר המומחה: "נכון להיום המצב בשכונה הוא שאין בנייה חדשה של בניינים רבי־קומות כיוון שאין עתודות קרקע חדשות", מסביר אורון הדר מ'הדר נכסים'. "ישנה בנייה של צמודי קרקע במגרשים הפרטיים שנותרו, ככה שהשכונה שומרת על הסטטוס קוו שקיים עם ביקוש לבתים פרטיים וכן לדירות בבניינים משותפים".
התחזית לעתיד: "המחירים יוסיפו לעלות אך במתינות לעומת עד כה וזאת בשל מחסור בעתודות בנייה. השכונה גם לא תלך ותגדל מאחר ואין עוד קרקעות לבנייה ולכן היא תשמור על גודלה ואופיה".

שכונת רמב"ם - ההיסטורית 

שכונת רמב"ם נחשבת לאחת השכונות הוותיקות בראשון לציון, עד כדי כך שרבים מהחלוצים שהקימו את העיר עוד כשהיתה רק מושבה, התיישבו בה בהמשך וקבעו שם את ביתם. מדובר גם באחת השכונות הגדולות בעיר וגבולותיה הם רחוב הרצל במערב, צבי פרנק בצפון, גבעתי במזרח ושכונת ירושלים בדרום. בשכונה זו אפשר למצוא מבנים המשקפים את עברה המפואר של המושבה, כדוגמת בית היקב שאותו הקים הברון רוטשילד, לצד בית הכנסת הגדול שעבר בשנים האחרונות שיפוץ ושיחזור מקיף.
14 צפייה בגלריה
שכונת רמב"ם
שכונת רמב"ם
שכונת רמב"ם
(צילום: אבי מועלם)
השכונה עברה בשנים האחרונות מהפכה שקטה עם ריבוי פרויקטים של תמ"א 38, אך גם הודות להשקעה ניכרת של העירייה. בניין העירייה וגן העיר שוכנים אף הם בשכונה המבוקשת והמתוירת, דבר שמסייע רבות בקידומה של השכונה ובהגירה חיובית אליה של משקיעים ומשפחות עם ילדים. בעשור האחרון, בדגש על 5 השנים האחרונות, עשתה השכונה קפיצה גדולה והיצע הנכסים בה הולך ומתמעט נוכח הביקוש הגדול.
דירות 4 חדרים נמכרו בה לאחרונה במחיר של כ־1.6 מיליון שקלים, קפיצה של למעלה מ־40% מהמחיר לפני עשור. מחיר של דירה חדשה יכול להגיע גם למחיר של 1.9 מיליון שקלים.
דבר המומחה: "אם זוג צעיר היה ניגש אלי ומבקש לשאול בעצתי אם זה המקום שכדאי לרכוש בו דירה, בהחלט הייתי ממליץ בחום", אומר המתווך אריק פישר. "מחפשי ההזדמנויות עדיין יכולים לנסות ולחפש דירות להשקעה וזאת למרות שהשכונה סובלת ממצוקת חניה, כמו מקומות לא מעטים אחרים ברחבי העיר".
התחזית לעתיד: "בשנים האחרונות העירייה עושה מאמץ להשקיע בחזות החיצונית של השכונה ופועלת לחדש את פניה, להחליף תשתיות, לטפח גני משחקים ולהפוך אותה למקום יפה יותר, זה מהלך יפה מאוד לאחר המון שנים שבהן הזניחו את השכונה ולכן יש ציפייה שהמקום עוד ישגשג בעתיד הקרוב".

נווה ים - המחירים הוכפלו

כ־69% מהנכסים בשכונת נווה ים הם בתים פרטיים והשאר בניינים רבי־קומות. גילם של חלק מהבתים הפרטיים הוא כ־30 שנה, ולצידם בתים פרטיים חדשים אשר נבנו לפני שנתיים-שלוש. בנייתם של בניינים חדשים שהסתיימה בשנה האחרונה הקפיצה את הביקוש לשכונה והעלתה את רף המחירים בה.
14 צפייה בגלריה
נווה ים
נווה ים
נווה ים
(צילום: אבי מועלם)
תושבים המתגוררים בעיר זוכרים היטב את המאבקים שהתנהלו מול שכונת רמת אליהו כדי שלא להיות מזוהים עם השכונה הישנה, הסובלת מתדמית לא אטרקטיבית. למרות שהיה מכוער, נראה שהמאבק נשא פרי ובעשר השנים האחרונות עשתה השכונה קפיצה נדל"נית מפוארת כך שדירות שנמכרו במיליון שקלים הכפילו את שוויין ואף למעלה מכך.
כיום דירה נמכרת במחיר ממוצע של 2.5 מיליון שקל ומושכרת בממוצע ב־6,000 שקל בחודש. למרות זאת, בשנתיים האחרונות חלה האטה בעליית המחירים ואף נרשמה ירידה קלה. השכונה הפכה למקום אהוד על זוגות צעירים למרות המחירים הגבוהים.
דבר המומחה: "נכון להיום נשארה עתודת קרקע בודדת לבניית בניין רב־קומות", אומר אורון הדר מ'הדר נכסים', "אשר מהווה מנוף לביקושים לדירות וכפועל יוצא גם מעלה את ערך הדירות והבתים הפרטיים".
התחזית לעתיד: "השכונה הופכת להיות מבוקשת מאוד בקרב הזוגות הצעירים ובשנים הקרובות נמשיך לראות את המגמה הזו הולכת ומתרחבת. זוגות צעירים ימשיכו לראות בשכונה זו מקום טוב להתגורר ולהתבסס בו. מגמה נוספת שניתן לראות היא שיש התעניינות גדולה בבתים פרטיים ומי שיכול להרשות זאת לעצמו עושה מעבר מדירה בבניין רב־קומות לבית צמוד קרקע".

רמז - אפקט החוזרים

שכונת רמז קרובה מאוד למרכז העיר, לכיוון הרחובות הרצל ורוטשילד והאוכלוסייה בה מאוד יציבה כלכלית ונחשבת לכזו שנמצאת במעמד סוציואקונומי גבוה, דבר שגם הופך אותה לאחת המבוקשות בראשון לציון. בעשור האחרון בוצעו בה פרויקטים רבים של תמ"א ולכן אף נרשמה תופעה מעניינת של תושבים שעזבו וחזרו להתגורר בה. גם דרכי הגישה הפכו אותה לאטרקטיבית, הודות לקרבתה לתחנת רכבת הראשונים וממנה לכל מקום בארץ.
14 צפייה בגלריה
שכונת רמז
שכונת רמז
שכונת רמז
(צילום: אבי מועלם)
דירת 4 חדרים נמכרת כיום בטווח מחירים של 1.85 מיליון שקלים ל־1.95 מיליון שקלים, בעוד שלפני עשור היה ניתן לרכוש בה דירה גם בחצי מיליון שקלים, כך שהשכונה רשמה את אחת מקפיצות המחירים הגדולות בעיר.
דבר המומחה: "יש יתרונות רבים לשכונה, שאחד המרכזיים בהם היא היציאה לכבישים מרכזיים מהשכונה", אומר ברק ששון ממשרד 'הדרך הנכונה'. "גם רמת החינוך בשכונה היא גבוהה מאוד, כיף לגור בה והקרבה למרכז העיר הופכת אותה לעוד יותר אטרקטיבית. לעומת זאת יש בשכונה מחסור בחניה, וזה דבר שמחייב פתרון".
התחזית לעתיד: "אני רואה את השכונה ממשיכה להתחזק כשהאיזור הוותיק יעבור פינוי־בינוי ויחזק אותה עוד יותר. בשנים הקרובות ייבנו בה בניינים רבי־קומות ולמרות גודלה של השכונה יש בה עדיין תחושה של אינטימיות".

קריית גנים - המרווחת והקהילתית

כשהוקמה לפני 28 שנים, ביקשו המתכננים להעניק לקריית גנים צביון של שכונה ירוקה ומרובת גנים ופארקים רחבי ידיים. מה שהיה מיוחד בה הוא התכנון שלה, מתוך מחשבה שלא יהיה בה צפוף והיא תיתן למעשה תחושה של כפר בתוך העיר. ואכן, עד היום קריית גנים נחשבת לאחת השכונות המרווחות בעיר. שירותי העירייה הם ברמה הגבוהה ויש בה כל מה שצריך: שני בתי כנסת, מרכזים רפואיים, היכל ספורט חדש ומרכזי, חינוך ברמה גבוהה, כך שיש בה הכל מכל.
14 צפייה בגלריה
קרית גנים
קרית גנים
קרית גנים
(צילום: אבי מועלם)
בשכונה ישנו גם מעין מדרחוב הסגור לכלי רכב ומאפשר הליכה וריצה, דבר שתורם לאיכות החיים, ולכן היא מבוקשת מאוד בקרב משפחות עם ילדים. בעשור האחרון נשמר הצביון של השכונה והמשפחות הצעירות ממשיכות לרצות לגור בה. גם ועד השכונה נחשב למאוד חזק וזכור מאבקו להורדת אנטנות סלולריות, מאבק שרבים אחרים לפניהם ואחריהם לא הצליחו בו. תחום הקהילה מאוד מפותח בשכונה, התושבים בה הקימו בשנים האחרונות משמר שכונה פרטי על בסיס התנדבותי שתפקידו להגביר את תחושת הביטחון של התושבים.
בשכונה מוצעות כיום למכירה דירות גן עם שטחי גינה גדולים מאוד, בבנייני בוטיק עם מספר מצומצם של דירות, מצרך שכמעט ולא קיים כיום בעיר. יתרון נוסף שיש בשכונה הוא מקומות החניה, מצרך שהפך ללא מובן מאליו בכלל בראשון לציון.
דירת 4 חדרים נמכרת כיום בסכומים של מ־1.8 מיליון שקלים ועד 2 מיליון, תלוי במצב הדירה והוותק שלה. מדובר בעליית מחירים צנועה יחסית של כ־30% לעומת עשור קודם לכן.
דבר המומחית: "אני ממליצה על השכונה הזו בחום, במיוחד עבור משפחות בהקמה", אומרת סיגל פנקס מ'אופיר נכסים'. "זה מקום נפלא לגדל בו ילדים מבחינת המרחבים, הטבע ושבילי האופניים שיש בשכונה. גם המתנ"ס נותן מענה לכל תושבי השכונה, מצעירים ועד מבוגרים, ולכן תמיד יש מה לעשות. דבר שצריך לקחת בחשבון הוא שאין בשכונה תחבורה ציבורית מלבד קווים בודדים שעוברים בה בעיקר בשעות הבוקר, רק בכביש המרכזי, עניין שעליו התעקשו תושבי השכונה.
התחזית לעתיד: "מבחינת השטח כיום ישנו ניצול מקסימלי ולכן נראה שלא צפויה בה בנייה נוספת בשנים הבאות, מה שאומר שאם מישהו רוצה להרגיש תחושה של מושב בתוך העיר, כך זה אמור להישמר גם בהמשך".

השכונות שבמקום צריפין 

על חורבות מחנה צריפין שגובל במזרח בכביש 44 הולכות לקום ולהיבנות בשנים הקרובות כ־20 אלף דירות חדשות בשכונות מודרניות.
קצת היסטוריה עבור מי שלא מכיר את האיזור - מחנה צריפין הוקם בשנת 1917 על ידי הבריטים שכבשו את ארץ ישראל מידי הטורקים.  צה"ל השתלט על הבסיס כשלושה ימים לאחר הכרזת המדינה, אחרי נטישת הבריטים את הבסיס. לאחר קום המדינה נהפך מחנה צריפין, שידוע בשמו העברי מחנה ידין על שם הרמטכ"ל השני יגאל ידין, לבסיס הגדול במדינה. לאחר בניית עיר הבה"דים בדרום הוחלט להשיב את אדמות צריפין לבעליהן המקוריים, עיריות ראשון לציון ובאר יעקב. שטחים אלה שהועברו חזרה לרשות המקומית הפכו במהירות ליעד נדל"ני נחשק ועוררו התעניינות רבה.
14 צפייה בגלריה
עבודות פיתוח ותשתיות בשכונת נרקיסים
עבודות פיתוח ותשתיות בשכונת נרקיסים
עבודות פיתוח ותשתיות בשכונת נרקיסים
(צילום: אביב בן אור)
שכונות החדשות שתוקמנה, נרקיסים וראשונים, מבטיחות לשלב בנייה בתכנון של המאה ה־21 עם נוף פתוח תוך מתן דגש על שירותים קהילתיים ומרכז מסחרי גדול. בשכונות החדשות יהיו פינות ירוקות לרוב, תוך שילוב מתקני משחקים מובנים ובטוחים לציבור וכן מערכת אוטומטית לפינוי אשפה.
גודל הדירות ומספר החדרים בשכונות המתוכננות מכוונים לקהלים שונים, הן לזוגות צעירים והן למבוגרים. בנוסף, חלק מהדירות שייבנו יהיו מסובסדות ויוצעו לזכאים במסגרת תוכנית 'דיור למשתכן'.
בין השאר מתוכננים מגדלים בני 22 קומות עם מגוון דירות וכן דירות גג. לרגל ההשקה בשכונת נרקיסים מציעים דירות 5 חדרים בהחל מ־2.475 מיליון שקלים.