נגיף הקורונה הוביל לצמצום משמעותי בפעילות העירונית, הדבר בא לידי ביטוי בסוג וכמות האשפה בעיר. במינהל איכות הסביבה נערכו לשינויים וביצעו התאמות בפינוי האשפה, כל אלו נעשים תחת ההנחיות למיגון העובדים ושמירה היגיינה, ככל שניתן בסוג העבודה המדובר.
1 צפייה בגלריה
אשפה ביתית בראשל"צ
אשפה ביתית בראשל"צ
אשפה ביתית בראשל"צ
(צילום: דוברות העירייה)
בעירייה מזהים זינוק בכמות הפסולת הביתית של התושבים לאור הסתגרות המשפחות בבתיהם. כמו כן, ההיערכות לפסח נמשכת גם בימים אלו, ונראה שרבים מנצלים את השהות בבית כדי להיפטר מפסולת וגרוטאות. כמות הפסולת בעגלות האשפה, בשלושת השבועות של חודש מרץ, זינקה בכ-20% לעומת אותו מספר ימים בחודש קודם. עלייה של 12% נרשמה גם בפסולת הגזם. דבר המעיד על "ניקיון פסח" שעורכים התושבים בביתם. מנגד, נרשמה ירידה של כ-12% באשפה שמקורה בעסקים.
במינהל איכות הסביבה מבינים כי הצטברות האשפה הביתית גבוהה מימי הפינוי ומבקשים מהתושבים לרכז את האשפה בתוך שקיות לקשור אותן ולהניח בצורה מסודרת ליד הפחים בחדרי האשפה. עובדי פינוי האשפה ידאגו לפנות את הכל. התושבים מתבקשים בימים אלו להקפיד על הפרדת פסולת למחזור ובכך לפנות מקום לפסולת אורגנית ורטובה בפחים הרגילים.
כמו כן, ימי ההוצאה לא השתנו. כך שיש להקפיד על הוצאת הפסולת בימים שנקבעו בכל שכונה ובכך למנוע מפגעי דרך ומפגעים תברואתיים.