משרד הבריאות מתכוון להפוך את בית החולים לקשישים 'מלבן' בראשון לציון למוסד המיועד לחולי נגיף הקורונה. בתגובה, מתארגנת מחאת תושבים וראש העירייה, רז קינסטליך, הוציא מכתב בדרישה לבטל את ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
המלבן. "אבסורד"
המלבן. "אבסורד"
המלבן. "אבסורד"
(צילום: עיריית ראשון לציון )
בית חולים מלבן, כידוע, הפך לסלע מחלוקת בין עיריית ראשון לציון למשרד הבריאות, כל זאת בשל הכוונה לסגור את המקום. קינסטליך טוען כי אשפוזם של החולים במחלקות מבודדות בבית החולים בו עדיין יש קשישים הוא אבסורדי. "היום החרדתי לגלות כי משרד הבריאות מתכוון לקלוט בבית החולים מלבן חולים שנדבקו ב'קורונה'", כתב קינסטליך, "מדובר בהחלטה אבסורדית וחסרת רגישות, שכן בבית החולים מטופלים קשישים, חלקם סיעודיים, שגם כך מערכת החסינות שלהם פגיעה ביותר".
הפגנה נגד ההחלטה תתקיים בשעה 18:00, במוצ"ש, מחוץ לבית החולים. בובה לוי, מארגנת ההפגנה במוצאי שבת נגד ההחלטה אמרה בזעם: "המקום נמצא סמוך לבית שלי ואנחנו חוששים מהמצב. לכן בשבת בערב כולנו נפגין. קיבלתי גם גיבוי מרז ראש העיר כי כנראה גם הוא מבין שהוא צריך יותר כוח. בעבר גם היה דיבור להפוך את המקום למחנה של עצירים ביטחוניים ואחרי הפגנה שארגנתי המדינה ירדה מזה. אני לא מבינה למה המדינה חושבת שתושבי ראשון לציון צריכים להיות הקורבן. מבחינתי ההפגנה תהיה גם אלימה ונלך עד הסוף כדי שיבטלו את ההחלטה".
2 צפייה בגלריה
(קינסטליך | צילום: אבי מועלם)
גורמים במשרד הבריאות אישרו לאתר ynet את הפרטים ומסרו כי "עד כה נגיף הקורונה לא הגיע לישראל, אבל הנחת העבודה של המערכת היא שהוא יגיע. על כן משרד הבריאות מכין את המוסד "מלבן" ראשל"צ לחולי קורונה פוטנציאליים. בימים האחרונים המוסד נמצא בהכנות, ויש קבלן בשטח להכנה של המקום". עוד ביקשו להבהיר במשרד הבריאות כי מדובר ב"תוכנית מגירה".
הם הוסיפו כי המבנה יהיה מוכן בימים הקרובים. במשרד הבריאות הוחלט כי אם וכאשר יהיה צורך לאשפז חולי קורונה בישראל, הדבר ייעשה בראשון לציון ולא בבתי חולים אחרים.