מחאת המכנסיים הקצרים הגיעה גם לראשון לציון. בארבעה תיכונים בראשון לציון הגיעו אתמול (שלישי) בנות עם מכנסיים קצרים ולא הוכנסו לשערי המוסד החינוכי, כך מספרת מנהלת תיכון בעיר. "עמדתי ליד המפקח החינוכי של העירייה בזמן שהוא קיבל מספר טלפונים ודיווחים של הורים על המקרים. במקביל שוקלים בפרלמנט הנוער את המשך הצעדים שלהם ואף נבדקים צעדי מחאה".
1 צפייה בגלריה
(המחשה: שאטרסטוק)
לדברי יושב ראש פרלמנט הנוער בראשון לציון, דניאל גורוב, יש להגיע להסכמות עם התיכונים בראשון לציון. "צריך להגיע לשוויון ולא ליצור אפלייה בין בנים לבנות" הוא אומר. "לא יכול להיות שלבנים מאפשרים להגיע עם מכנסיים קצרים באורך מסוים ולבנות לא מאפשרים ומציבים להן עובדה שזה או מכנסיים ארוכים או מכנסיים עד הברך. אנו פונים לכלל מנהלי התיכונים בעיר ומבקשים לפתור את העניין הזה ולאפשר לבנות להגיע עם מכנסיים קצרים. אנחנו דוגלים בשיתוף פעולה ולפתור דברים בדרכי נועם, אך אם הם יסרבו, אנו נצטרך לשקול את הצעדים שלנו ולא שוללים גם החרפת".
חברת פרלמנט הנוער שיר און הביעה גם היא את מחאתה: "גם לנו יש את הזכות להתבטא בלבוש שלנו, גם לנו יש את הזכות ללמוד מבלי להיבחן על אורך המכנס. גם לנו חם, גם אנחנו רוצות להתלבש בלבוש נוח. אף אחד לא צריך לשפוט אותנו על פי אורך המכנס ובמיוחד לא לאפשר לנו להיכנס לשיעור ולפספס חומר לימודי בגלל אורך המכנס. גם לשורטים יש את גבול הטעם הטוב, רוב השורטים שבהם הגיעו בנות למחאה בבית הספר לא חשפו איברים לא הולמים ואיפשרו להם להרגיש בנוח עם עצמם ועם החום. המסר שלי הוא: די לראות בנו אובייקט מיני, כן לשיוויון המגדרי".
תיכון לדוגמה שבו כן הגיעו לפשרה הוא תיכון יגאל אלון, שלאחר שיח בין נציגות התלמידות להנהלה הוחלט לאפשר לבישת מכנסים קצרים באורך מעל הברך, אך עם שיקול דעת והבנה מהו אורך הולם.
מ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, עו״ד ליאל אבן-זהר, הצהירה הבוקר כי ״אין ולא תהיה בראשון לציון אפליה בין בנים לבנות, לא בקוד לבוש, לא באכיפתו, ולא בכלל״. בשנה שעברה, כשעלתה על הפרק סוגייה דומה, פנתה אבן-זהר במכתב למנהלי בתי הספר, בו כתבה כי "עניין אכיפת קוד הלבוש צריך לחול על כולם באופן שוויוני ואין להפוך נושא זה לעניין מגדרי. אכיפת קוד הלבוש אמורה לחול גם על בנים וגם על בנות. אבקש מכולכם להעביר את המסר לצוותי החינוך אצלכם, ולדאוג כי מסרים אלו גם יועברו להורים ולתלמידים".