צעירה כבת 19, בוגרת אחד התיכונים בראשון לציון, הגישה לאחרונה תביעה כנגד מחלקת החינוך של עיריית ראשון לציון. לטענתה, נכתבו עליה דברים פוגעניים בספר המחזור של בית הספר, דבר שגרם לה לעלבון גדול אותו היא תישא במשך שנים רבות של חייה.
כל מי שסיים כיתה יב' יודע שספר המחזור הינו מסמך הומוריסטי שבו מופיעות קלישאות ותמציות של דברים שליוו את התלמיד לאורך שנות התיכון. עבור חלק מהאנשים מדובר באירוע שאותו הם נושאים לאורך שנים רבות והדברים שנכתבים בו משפעים רבות. בעקבות כך ההלם של תלמידת תיכון מקומי היה גדול כאשר גילתה מה נכתב עליה.
1 צפייה בגלריה
טאבלט | צילום אילוסטרציה: pixabay
טאבלט | צילום אילוסטרציה: pixabay
טאבלט | צילום אילוסטרציה: pixabay
בתביעה שהגישה הצעירה, יחד עם אמה, נגד מחלקת החינוך של העירייה היא כותבת כי בספר המחזור של התיכון בו היא למדה נכתב עליה כי הכינוי שלה הוא "פרחה בפיאט", כינוי גנאי פוגעני שלא חזר על עצמו כלפי תלמידים אחרים שהופיעו בספר המחזור.
לטענתה, ספר המחזור הוא מסמך היסטורי שמלווה את התלמידים במשך עשרות שנים ומהווה מראה לפועלם בכל שנותיהם בתיכון ולכן היא חשה פגיעה גדולה בשמה הטוב ובתדמית שדבקה בה ועוד תדבוק למשך השנים הבאות
לטענת הצעירה ואמה, בעקבות הדברים הקשים שנכתבו עליה הן פנו למנהלת והנו את תשומת לבה לדברים הללו ודרשו ממנה לטפל בזה שכן יש לה אחריות על התוכן שנכתב.
בעקבות הדברים, כך הן טוענות, הבטיחה המנהלת שהיא תדאג להדפיס ספרים חדשים ללא הקטע הפוגעני ואף תדאג לאסוף את הספרים הישנים מידי התלמידים. למרות זאת, טוענות האם ובתה, הדבר לא נעשה והפגיעה והכאב נותרו. עוד טוענת הצעירה כי נגרם לה נזק נפשי שילווה אותה לעשרות השנים הבאות. בעקבות כך דורשות התלמידה ואמה שמחלקת החינוך של העירייה תפצה אותן בסכום של מאה אלף שקלים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנוסחים בספר המחזור נכתבים על ידי התלמידים עצמם כחלק מהווי הבית ספרי, כאשר לאחר מכן הם מאשרים את הנוסח הנכתב עליהם, כך היה גם במקרה זה. התלמידה אישרה את שנכתב עליה. לאחר מכן, התקבלה פנייה מהמשפחה שהנוסח לא מקובל עליהם. לפנים משורת הדין נאותה הנהלת בית הספר לאסוף את ספרי המחזור ולהדפיס ספרים מחדש. יחד עם זאת, מטבע הדברים התלמידים כבר התפזרו בחופשת הקיץ, חלקם אף התגייסו. למרות מאמצים אדירים להשיג את העותקים, אין אפשרות לשלוט על כל עותק שכבר חולק".