1 צפייה בגלריה
קופה רושמת. צילום: ShutterStock
קופה רושמת. צילום: ShutterStock
קופה רושמת. צילום: ShutterStock
אלפי שקלים נעלמו מדי יום מקופת דוכן מזון מהיר מוכר בראשון לציון, סכום שהצטבר למאות אלפי שקלים. למרות היעלמות הכספים לא הצליח בעל העסק לפענח מי גונב ממנו וכיצד. רק כאשר נכנסה לתמונה חברת חקירות פרטית התבהרה התמונה והתגלתה שיטה פשוטה אך מתוחכמת.
החשיפה העלתה שמעלים הכסף היה צעיר החל לעבוד לפני כשנתיים ברשת המזון שאחד מסניפיה נמצא בראשון לציון, וביקש לעשות לעיתים קרובות את משמרת הערב. בחברה הבחינו כי ביחס לכמות המזון שהם מוכרים מדי יום, ההכנסות שלהם נמוכות מן המצופה, והחשד החל להתעורר. בשלב זה נכנס לתמונה יגאל שרף, בעל משרד החקירות "סקיי חקירות" והחל במעקב אחר העובדים של העסק.
"התקנו מצלמות וגילינו שאותו עובד צעיר פיתח שיטה שדרכה הוא גנב כספים רבים. מהי אותה שיטה. הוא היה נוהג לתקתק על הקופה ולהכניס אליה כסף אך בפועל זה היה משחק לטובת מצלמות האבטחה.
"בפועל הוא לא באמת הקיש על הקופה ואת הכסף הוא היה שם במגירה צדדית שלה. בסוף היום, לאחר שהיה מכסה את הדוכן בכיסוי הגדול שלה, הוא היה נכנס תחתיה ומוציא את הכסף שהניח בצד. כך, כמעט מדי יום הוא היה לוקח כאלף שקלים" אמר שרף. "בסך הכל, התרמית הזו נמשכה כשנתיים וחצי מיליון שקלים נגנבו".
לדבריו, כאשר הדבר התגלה עימתו אותו בחברה עם החומרים, והצעיר התחייב להחזיר את כל הכסף שנלקח. במקביל הוגשה נגדו תלונה במשטרה.