מצוקת הסייעות בגני הילדים בראשון לציון עולה מדרגה: לאחרונה החלו בעירייה לייבא סייעות מירושלים בכדי להתגבר על המחסור של הסייעות בגני הילדים. הגעתן של הירושלמיות הצליחה לעורר את כעסן של הסייעות המקומיות שלטענתן מרוויחות שכר נמוך יותר.
"אנחנו הסייעות מרוויחות שכר נמוך ועובדות בתנאים גרועים", מספרת אביבית, סייעת באחד מגני הילדים בראשון לציון. "הורידו לנו את אחוזי המשרה, אנחנו עובדות בימי החופש בתור "בתי הספר של החגים", הדרישות הן בשמיים והשכר הוא מינימום ביחס לאחוז המשרה. ראש העירייה הבטיח לנו הבטחות מפה ועד הודעה חדשה שישפר את התנאים שלנו אבל בפועל זה רק הולך ומתדרדר. כתוצאה מכך יש מחסור בכוח אדם ובצדק, בנות לא מוכנות להגיע לעבודה הזו בתור סייעת ולכן אין מי שיבוא לעבוד".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים | המחשה: shutterstock
גן ילדים | המחשה: shutterstock
גן ילדים | המחשה: shutterstock
הילה, סייעת נוספת סיפרה גם היא: "הבנתי שהתחלתי להביא סייעות מירושלים כי יש מחסור וכולנו מתעצבנות כי אם היו מעלים גם לנו בשכר כמו שה מקבלות אז היו מגיעות בנות רבות יותר לעבוד ואז גם לא היה מחסור. כיום אף אחת לא רוצה להגיע ב29 שקלים לשעה. נראה שהם מוצאים הרבה יותר כסף עכשיו במקום לשים את זה על סייעות מקומיות".
בעקבות הטענות על התנאים, אכן נוצר מחסור בסייעות, אותו מנסה העירייה לפתור בדרכים שונות, אחת מהן הוא יבוא סייעות מחוץ לעיר שמגיעות מדי יום בהסעה מיוחדת מירושלים. "הפתרון היצירתי הזה של העירייה פוגע בנו עוד יותר" מספרת אביבית, "במקום לשפר את התנאים שלנו הם מוציאים כספים רבים על כך. זה מתחיל מהסעה מירושלים עד לבניין העירייה, משם כל אחת מקבלת מונית ספיישל עד לגן שבו הן עובדות. גם השכר השעתי שלהן שעומד על 37 שקלים הוא גבוה יותר מהשכר שלנו"
תגובת עיריית ראשון לציון תתפרסם כשתתקבל.