1 צפייה בגלריה
גולי. חתולה שחולצה | צילום: עיריית ראשל"צ
גולי. חתולה שחולצה | צילום: עיריית ראשל"צ
גולי. חתולה שחולצה | צילום: עיריית ראשל"צ
עיריית ראשון לציון פרסמה אתמול (ג') מכרז למתן שירותי לכידה, הובלה, עיקור וסירוס חתולי רחוב. תכלית המכרז היא להכפיל את כמות העיקורים של חתולי הרחוב בעיר. כאשר כבר היום השירות הווטרינרי מעקר כאלפיים חתולים בשנה.
על פי הערכות, בראשון לציון יש בין 20 ל-30 אלף חתולי רחוב, כאשר כ-80% מהם מעוקרים. המכרז לשנה עם אופציה לארבע שנים נוספות.
במקביל, בשירות הווטרינרי נענים לפניות תושבי העיר המאכילים חתולים, ומציעים להם השאלה של ציוד כדי לאפשר להם ללכוד חתולים המואכלים על ידם.
במהלך העיקור ייבדק החתול ובמידת הצורך יוענק לו טיפול רפואי ראשוני וחיסון למניעת כלבת, ללא עלות. בסיום הטיפול, החתול מוחזר לכתובת ממנה נאסף, אם על ידי השירות הווטרינרי או על ידי התושב. ההנחה היא שלתושבים המאכילים חתולים יש גישה טובה יותר לחתולים, ללכידתם והבאתם לעיקור.
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "כדי לשמור על בריאות חתולי הרחוב ולמנוע התרבות בלתי מבוקרת, אנו מבקשים להגביר את קצב העיקורים והסירוסים. חשוב לציין שהחתולים שמובאים לטיפול במרפאה העירונית, מוחזרים לסביבתם הטבעית כדי לא לגרום להם סבל מיותר ונתק מסביבתם".
בשנה האחרונה הובילה העירייה שורה של פעולות שיטיבו עם אוכלוסיית חתולי הרחוב. בין היתר השירות הווטרינרי העירוני התקשר עם שני ספקים לחילוץ ולכידה של בעלי חיים במקרים מורכבים ובמצבי סיכון ברחבי העיר. וכן, התקנת תחנות האכלה בפארקים ברחבי העיר.