3 צפייה בגלריה
יירוט של כיפת ברזל | צילום: מישל וקנין
יירוט של כיפת ברזל | צילום: מישל וקנין
יירוט של כיפת ברזל | צילום: מישל וקנין
3 צפייה בגלריה
רסיסי רקטה בנווה דקלים | צילום: במת החדשות
רסיסי רקטה בנווה דקלים | צילום: במת החדשות
רסיסי רקטה בנווה דקלים | צילום: במת החדשות
בוקר מתוח בראשון לציון: לאחר השעה 7:00 נשמעו ברחבי העיר מספר אזעקות והתראות צבע אדום. תושבים תיעדו מעל העיר יירוטים של כיפת ברזל וגם רסיסי רקטות, כמו למשל בשכונת נווה דקלים. לא נמסר על נפגעים.
בעקבות חיסולו של בכיר בג'יהאד האיסלמי הפלסטיני הלילה, החלו תושבי הדרום והשפלה את היום עם אזעקות וטילים.
עומרי קמחי, שמול ביתו נחתו חלקי הרקטה, סיפר ל'מיינט ראשון': "הייתה אזעקה ונכנסנו לממד כפי שביקשו הנחיות פיקוד העורף. פתאום שמענו בום חזק ועוצמתי אז מיהרנו לצאת החוצה ואז ראינו כמה זה קרוב אלינו. תוך שניות הגיעו ניידות וסגרו את הרחוב. אני עדיין לא מעכל כמה זה היה קרוב אל הבית שלי וזה בהחלט מצב מלחיץ.
חשוב לדעת >>>
לאור המצב הביטחוני: מי עובד, מה סגור ואילו שירותים חיוניים פועלים

רקטות ויירוטים: אלו הנחיות פיקוד העורף

העירייה מסרה עוד בשעות הבוקר המוקדמות כי הלימודים ברחבי העיר מבוטלים להיום בעקבות המצב.
ראש העיר רז קינסטליך הוציא הודעת וידאו לתושבים ואמר להם להיות רגועים אך דרוכים ולהישמע להנחיות. "הנחיות פיקוד העורף הוכיחו עצמן כמצילות חיים".
כמו כן, תנועת הרכבות לדרום נעצרה וכן כבישים וצירים נחסמו במקביל להעלאת הכוננות של פיקוד העורף.
מדוברות איחוד הצלה - מחוז דרום נמסר כי" עקב האזעקות שנשמעו בשעה האחרונה בדרום ובשפלה טופלו ע"י צוותי הרפואה של איחוד הצלה כעשרה נפגעים באורח קל.
נחמן טובול דובר און ליין של איחוד הצלה מסר: "מדובר בפצועים שמעדו בדרכם למקלטים ולמרחבים מוגנים, תאונת דרכים שאירעה בעת האזעקה, וסיוע לנפגעי חרדה. כלל הנפגעים בשלב זה מצבם מוגדר קל".
3 צפייה בגלריה
היערכות בכבישי הדרום. צילום: דוברות המשטרה
היערכות בכבישי הדרום. צילום: דוברות המשטרה
היערכות בכבישי הדרום. צילום: דוברות המשטרה
ובאירוע עצמו, דובר צה"ל הודיע לפנות בוקר כי "בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי נתקף בשעה האחרונה מבנה בו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא. פעולה זו אושרה על-ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו.
בעקבות כך, צה"ל תגבר את כוחותיו וערוך למגוון רחב של תרחישים התקפי.
מרכבת ישראל נמסר כי בהנחיית גורמי הבטחון, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות.
"רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת".
מצה"ל הוסיפו בנושא התקיפה כי "אבו-אלעטא חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה, והיווה "פצצה מתקתקת". אבו-אלעטא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד.
"בהאא' אבו-אלעטא אחראי למרבית הפיגועים בשנה האחרונה מרצועת עזה, ימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, ירי על פסטיבל שדרות ב-25 באוגוסט 2019, והאחרון שבהם ירי מטח הרקטות לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף, ביום שישי ה-1 בנובמבר 2019.
"אבו-אלעטא קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים.
"פעולת הסיכול שבוצעה בשיתוף פעולה של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ".