1 צפייה בגלריה
 (מימין) יפת־מאירוביץ ואוזן | צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, קובי קואנקס
 (מימין) יפת־מאירוביץ ואוזן | צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, קובי קואנקס
(מימין) יפת־מאירוביץ ואוזן | צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, קובי קואנקס
האם חברי האופוזיציה במועצת העיר נשכנים מספיק? עד לפני שנה היו אלה אסף דעבול וליאל אבן זוהר, שעשו לראש עיריית ראשון לציון לשעבר, דב צור, את החיים לא פשוטים. בימים אלה, כלבי השמירה של המועצה, אמורים להיות חברי סיעת 'רק ראשון', 'צעירים' ויפעת מאירוביץ' (שהתפצלה מ'הירוקים' בראשות איתן שלום), שמסרבים לקבל בהכנעה את הביקורת שמופנית כלפיהם.
"עם סיום שנה ראשונה של פעילות, קשה לומר שהנהגת העיר החדשה בראשות רז קינסטליך הביאו את העיר לתנופת הפיתוח והשגשוג אותה הבטיחו", הסבירו השבוע חברי סיעת 'רק ראשון', מירב שמואל, אייל מושיוב וציון כהן, "במקום להתרכז בקידום העיר ובאיכות חיי התושבים ראינו לאורך השנה קיצוץ ועצירה של פרויקטים בתחום הפיתוח, התשתיות והנקיון. כך קוצצה ההשקעה בנקיון העיר, בוטל פרויקט הארנה, מתחם האלף שנועד ליצירת מקומות תעסוקה לא ממש מתקדם ופרויקט הרכבת הקלה שאמור היה לחבר את העיר עם אזורי התעסוקה בגוש דן גם כן בוטל".
בסיעה קובלים גם על מה שהם מכנים "מגמה מדאיגה" בתחום החינוך. "לאחר שחווינו שיפור מתמיד בתוצאות החינוך לאורך העשור, אנו רואים בעיית התנהלות אשר גורמת לאנשי מפתח רבים לעזוב. במקום זאת מתרכזת ההנהגה החדשה בפרסום וביחסי ציבור עצמיים, שהציבור משלם עליהם כסף רב".
"אני חושב שלא נעשה שום דבר ולא קיימת התחדשות מיוחדת בעיר בשום תחום", אומר דורון אוזן, יו"ר סיעת הצעירים והסביבה וביקורת בעירייה שהתמודד לראשות העיר וזכה לתמיכה של 16 אלף קולות וסיעתו זכתה ב־3 מנדטים, "ישנן אולי כוונות טובות אך יש קושי אמיתי שנובע מחוסר נסיון ואולי גם מחוסר יכולת. הכל פועל עדיין על אוטומט עוד מהקדנציה הקודמת, ונראה שבפועל מי שמנהלת את העירייה זו ממלאת מקום ראש העירייה ליאל אבן זוהר - שנמצאת כמעט בכל הוועדות החשובות כולל תכנון ובנייה וגם בישיבות המועצה.
"אני חושב שהציבור מתחיל לראות במו עיניו גם את חוסר הנקיון ברחובות העיר - מדרכות שבורות ומעקות עקומים", מוסיף אוזן, "אבל ככה נראה הביצוע כשאין באמת תוכנית עבודה מסודרת, וכל מה שיש הן רק סיסמאות ריקות מתוכן".
אז למה לא שומעים ביקורת?
"כי אנחנו, חבריי ואנוכי, משתדלים להיות עניינים, מקצועיים, ולראות את טובת הציבור. באופן אישי הגשתי מספר הצעות נגד הבנייה המאסיבית בחוף הים; הצעתי להקמת גשר במשה דיין במקביל לסינמה סיטי, אושרה במועצה; נלחמנו חברתי יפעת ואנוכי למען הורי ותלמידי רמז נגד הצבת קראוונים בשטח בית הספר, והצלחנו למצוא פגמים בכל תהליכי הרישוי של ועדת התכנון. ויש עוד הצעות נוספות שאני נלחם עליהם. כולי תקוה שנראה רמת ביצוע גבוהה יותר בשנה הקרובה, שתתאפיין ביותר עשייה ופחות ביח"צנות. בהזדמנות זו נאחל שנה טובה לכל תושבי ראשון ושהם מוזמנים לפנות אלינו 24/7".