כל מי שביקר בבית העלמין מכיר את רגע הבהלה שלפני תחילת הטקס: איך מגיעים לחלקת הקבר? הרי כבר היינו פה, אז למה שוב אנחנו לא מוצאים?
פורום חברות הקדישא, המאגד את חברות הקדישא הגדולות בישראל, השיק אפליקציה חדשה, GRAVEZ, שהיא מעין 'וויז' של בתי העלמין הגדולים בישראל להתמצא ולהגיע ישירות אל הקבר.
2 צפייה בגלריה
המשימה: לאתר את החלקה | צילום: חיים צח
המשימה: לאתר את החלקה | צילום: חיים צח
המשימה: לאתר את החלקה | צילום: חיים צח
במסגרת הפרויקט, שנבנה בשיתוף חברת קרידו, צולמו באמצעות רחפנים, אחד לאחד, מצבה אחר מצבה, למעלה מ-600 קברים ואחוזות קבר, עד ליצירתו של מאגר פרטי הנפטרים מכל רחבי הארץ. מעתה יוכל כל אדם לאתר את חלקת הקבר באמצעים דיגיטליים ואף לצפות בקבר מהכורסה בבית.
בשלב הראשון מערכת הניווט, המבוססת על GPS, תהיה פעילה בשבעה בתי עלמין: ירקון, דרום (חולון בת ים), נחלת יצחק, קרית שאול, גבעת שאול, הר הזיתים בירושלים, תל רגב ובתי העלמין הישן והחדש בראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
המפה מובילה אל היעד. GRAVEZ
המפה מובילה אל היעד. GRAVEZ
המפה מובילה אל היעד. GRAVEZ
איך זה עובד? נכנסים לאפליקציית GRAVEZ, מכניסים את שם הנפטר ומיד עולה המיקום, כולל שתי מפות ניווט: האחת מפה כללית של בית העלמין ומסלולי הגעה מומלצים לקבר עצמו, והשנייה, מפת החלקה הכוללת סימון הקבר. את המפות ניתן להדפיס לשימוש מאוחר יותר.
לצורך העלאת המודעות לאפליקציה, אשר כבר זמינה בחנות האפליקציות של גוגל (Play Store) ושל אפל (AppStore), ישיקו בפורום חברות הקדישא לראשונה בתולדותיהם קמפיין ברשתות החברתיות בכיכובו של אמירם בן טובים וכן פרסום בWAZE- ובשטחי בתי העלמין.
בנוסף, יוכל מי שמגיע אל הקבר באמצעות הניווט, לקבל את נוסח התפילות לאזכרה לטלפון הנייד.
כתובת האתר: https://gravez.me/