רס"ן רונית טל, משרתת כרמ"ד תו"ב (תכנון ובקרה)
רונית בת 46, אמא לשלושה ילדים, הבכור, יובל, עתודאי להנדסת כימיה, האמצעית, נועם, בכיתה י"א והצעירה, עמית, בת 10.
רונית נולדה בעיר תל אביב, עברה עם משפחתה בגיל 14 לקנדה למשך שש שנים שם סיימה תיכון ועלתה במיוחד להתגייס לצה"ל. כיום מתגוררת בראשון לציון. מתחביבה- בעיקר לבלות עם חברים, להיות בסביבת אנשים ולצחוק.
6 צפייה בגלריה
רס"ן רונית טל | צילום: דו"צ
רס"ן רונית טל | צילום: דו"צ
רס"ן רונית טל | צילום: דו"צ
רונית התגייסה לפיקוד העורף ולאחר 4 חודשים יצאה לקורס קצינים. לאחר הקורס שירתה כקצינה בפו"ם ומשם עברה לחה"א לקצינת שפ"י לאג"ד 168 (הגנ"א). בנוסף הייתה קצינת ניהול בשט"ל 121, משם עברה לתפקיד ביחידת יהב- (יחידת יא"א 22 של היום) , קמ"ד מחלקת פרט ואז השתחררה. כעבור שנתיים חזרה לשירות צבאי כקמ"ט רלצ"ד. רונית הייתה האישה הראשונה ששירתה כקמ"ט רלצ"ד.
לאחר תפקיד זה עברה לסגל של הטכני וכיום רמ"ד במחלקת תאו"ם. רונית נמצאת בצבא 25 שנה.
רונית אחראית על כוח תכנון כוח אדם במחלקה, אירועים גדולים של המערך הטכני, מנהלת תוכנית עבודה של מחלקת תאום מא'-ת'. רונית מספרת שהיא קמה כל יום לעבודה עם אותן האנרגיות שהיו לה כאשר הייתה קצינה צעירה. מרגישה שחיל האוויר בנשמה שלה.
רונית מאמינה שיש למבוגרים המון מה לתת מהניסיון לדור הצעיר אבל בסוף חשוב לתת ביטוי לחיילים ולחנוך את הדור הצעיר. חשוב לה לתת מקום לכולם והיא מציינת שהיא לומדת כל יום מהדור הצעיר.
רס"ן גלי אלנקרי, משרתת כראש מדור משאבים ומודלים בחיל האוויר
רסן גלי אלנקרי, בת 40, נשואה ליונתן העוסק בתחום השיווק ואמא לשני ילדים- אייל בן 11 ומיקה בת 7. במסגרת תפקידה היא ראש מדור משאבים ומודלים- עוסקת בעולם הסגל של חיל האוויר בכמה היבטים- ניהול וחלוקת המשאבים המיועדים לתמרוץ משרתי הקבע בחיל, כדוגמת תוכניות שירות, מענקים, תכניות לימודים, פרויקטים בנושא לימודים ועוד.
6 צפייה בגלריה
רס"ן גלי אלנקרי | צילום: דו"צ
רס"ן גלי אלנקרי | צילום: דו"צ
רס"ן גלי אלנקרי | צילום: דו"צ
רס"ן אנקרי עוסקת גם במלגות ללימודים, משלחות עדים במדים לפולין, הובלת תהליכים מרכזיים כגון הערכת מצב הנשים וניתוח משמעויות מודל הקבע על חיל האוויר וגיבוש תהליכים סגליים רלוונטיים.
אנקרי מספרת כי היא מרוצה מאוד מהתפקיד. מאוד אוהבת את מה שהיא עושה, תפקיד עם השפעה רחבה מאוד על אנשי הסגל בחיל האוויר. היא מרגישה שהיא תורמת תרומה משמעותית ומגיעה עם חיוך והמון חדוות עשייה בכל בוקר.
החוויות המשמעותיות משירותה הן בעיתות חירום. הייתה בשירות גם בלבנון השנייה וגם במבצע צוק איתן ועמוד ענן ובשני המבצעים האחרונים שירתה כמפקדת גף כוח אדם בכנף 1 שהיה בשיא הלחימה- "היה מאוד מרשים לראות את המעבר משגרה לחירום ולהיות חלק משמעותי במאמץ הכולל ובכל התמיכה המנהלתית בשעת חירום", היא אומרת.
סמ"ר נ' מש"ק מודיעין בחטיבה הצפונית
נ' התגייס במרץ 2017 לקרקל. הוא מגיע ממשפחה דתית של עשרה אחים. "היה לי חשוב להתגייס כדי לתרום למדינה וגם כי זו חוויה של פעם בחיים", הוא אומר.
לאחר שסיים את ההכשרה, תפס קו במצרים במשך ארבעה חודשים. משם עבר למוצב נחל עוז בתור נהג קו, "רציתי קצת יותר עניין, יותר מבצעיות", הוא אומר.
6 צפייה בגלריה
סמ"ר נ' | צילום: דו"צ
סמ"ר נ' | צילום: דו"צ
סמ"ר נ' | צילום: דו"צ
לאחר מכן עבר להיות נהג במחלקת המודיעין של החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אך מאחר והרגיש חוסר מיצוי, הוחלט שיעבור הכשרה ויהפוך למש"ק מודיעין.
על התפקיד הוא מספר: ״זו חוויה מספקת. אני מרגיש שאני מועיל עבור המערכת, מרגיש משמעות. האנשים כאן איכותיים, יש עם מי לדבר ולהתייעץ. התפקיד הזה פתח אותי לעובדה שצה"ל הרבה יותר גדול ממה שאפשר לראות בתור לוחם ויש הרבה אנשים שעומדים מאחורי הלוחמים, זו מערכת עצומה.
נ' נבחר לקבל הצטיינות ממפקד החטיבה הצפונית. "אני מרגיש שמעריכים את מה שאני עושה, מרגשת אותי העובדה שהמפקד שלי נתן דוחף אותי קדימה- לקבל הצטיינות, להמשיך בתפקיד בשירות קבע ובכלל. כולם מסביב בבית היו מבסוטים, הם לא רגילים שאני לוקח חלק משמעותי בשירות הצבאי שלי", הוא אומר בהתרגשות.
סגן ירין וייצמן (21) ע. קצין קשר חטיבתי
ירין התגייס למסלול ייעודי לקצונה של קציני קשר גדודים, שימש כסגן קשר"ג ולאחר מכן כקשר"ג בגדודים בחטיבה. הוא צפוי לסיים את תפקידו בקרוב.
6 צפייה בגלריה
סגן ירין ויצמן | צילום: דו"צ
סגן ירין ויצמן | צילום: דו"צ
סגן ירין ויצמן | צילום: דו"צ
הוא אוהב להכין עבודות נגרות, שאת חלקן מוכר בחנות של אביו אשר בעל חנות רהיטים, ובעיקר מספר כי הוא אוהב להיות עם המשפחה שלו, שמבחינתו היא הדבר היקר לו ביותר.
סגן רז אשכנזי
רז (20) למדה בתיכון מקיף יב המעיין והגבירה ביולוגיה וכימיה. "עשיתי קורס ייעודי לקצונה מבצעית בחיל התקשוב , מסלול של שנה ו-4 חודשים במהלכם שירתתי בחטיבה 900 כפיר וקורס קצינים", היא מספרת.
על השירות היא אומרת: "האמת שהשירות היה כמו רכבת הרים. אין סוף חוויות מהקורס יסוד שעשינו כ- 15 בנות עד לשירות בחטיבה לוחמת, והתפקיד הלא צפוי היום ביחידה. כל יום הוא חוויה שונה".
6 צפייה בגלריה
סגן רז אשכזי | צילום: דוצ
סגן רז אשכזי | צילום: דוצ
סגן רז אשכזי | צילום: דוצ
הרגע משמעותי בשבילה בשירות היה סיום קורס הקצינים: "המעבר בין כל הקורסים והיחידות בתקופת זמן יחסית קצרה הייתה לא פשוטה, כל כמה חודשים התחלה חדשה, אנשים חדשים ואתגרים חדשים". על ההצטיינות היא אומרת: "זו בעיקר זכות , תחושת גאווה והרבה סיפוק עצמי , כיף לדעת שיש מי שמעריך את העבודה הקשה"
רב״ט עמית חדד מצטיינת מח״ט 300
עמית חדד, תושבת ראשון לציון הינה אחת ממצטייני מח״ט 300, אל״ם רועי לוי לראש השנה. עמית הינה בת 19, ומשרתת בחטיבה כמנהלת רשת מחשוב.
6 צפייה בגלריה
רב"ט עמית חדד | צילום: דו"צ
רב"ט עמית חדד | צילום: דו"צ
רב"ט עמית חדד | צילום: דו"צ
במסגרת תפקידה, היא אחראית על התקינות של הכלים העובדים על רשת אלחוטית- מכשירים משדרי מיקום, מחשבים סודיים ועוד.
עמית שירתה בתפקיד במהלך מבצע ״מגן צפוני״ וכמו כן באירועי בהסלמה האחרונה בתחילת ספטמבר. עמית אומרת על העובדה שלקחה חלק באירועים כי הרגישה משמעותית וחיונית בחטיבה, ״הייתי חלק מהמאמץ הכולל של כוחותינו, מנהלי רשת המחשוב, אחראים על דרכי הקשר״.
על ההצטיינות ממפקד החטיבה, מספרת כי מאוד שמחה ומלאת גאווה, ״מאוד שמחה שקיבלתי את הזכות להיות ממצטייני מפקד החטיבה, ההצטיינות מראה לי הרצון שלי הביא אותי לידי הצלחה״ ציינה.