מסיבת סיום מרגשת התקיימה בהוסטל 'עלה אל האופק' בעמותת 'עלה' בגדרה: הצוות והדיירים נפרד מיואב בן ה-14. לאחר שנתיים בהם התגורר בהוסטל, המיועד לילדים על הספקטרום האוטיסטי, החליטה משפחתו שיואב מוכן לחזור לגור בבית בראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
יואבי חזר הביתה | צילום: באדיבות עלה גדרה
יואבי חזר הביתה | צילום: באדיבות עלה גדרה
יואבי חזר הביתה | צילום: באדיבות עלה גדרה
"יואב בני בכורי הוא ילד מקסים אבל גם דורש הרבה יחס ופינוק. כשנולד בננו השלישי נהיה בבית מצב מורכב, והרגשנו שאין לנו את הכלים לפתח את העצמאות שלו", מספרת אמו, רונית.
"היה קשה להעסיק אותו ולקחת אותו למקומות. כמו כל משפחה היו לנו עליות וירידות ואחרי התייעצות הגענו להחלטה להכניס אותו להוסטל לילדים עם אוטיזם. היה לי קשה בהתחלה, דמיינתי את יואבי שלי במוסד סגור ומפחיד. אבל מהרגע הראשון כשהגענו אל 'עלה אל האופק', קיבלו אותנו בזרועות פתוחות, כמו משפחה. ראיתי שיש כתובת, יש פה שותפים. הרגשתי רגועה במיוחד כשראיתי שיואב הולך לשם בחיוך ושתמיד מקבלים אותו בנשיקות".
השנתיים האחרונות לא היו קלות למשפחה. "לא יכולתי שלא להתגעגע אליו. היה לי קשה עם המחשבה שאני לא יודעת בדיוק מה קורה לו, למרות שמנהלות הבית דאגו לעדכן אותי כל הזמן. הרגשתי שהמשפחה שלי לא שלמה בלעדיו. בזמן הזה ראיתי איך הילד שלי התפתח ופיתח יכולות שלא היו לו קודם. הוא מצליח לבטא את עצמו, ליזום, לשחק ולהשתתף בפעילויות. בזכות 'עלה' ראיתי בו צדדים שלא הכרתי", אומרת האם.
כעת החליטה האם לסיים את התקופה ולהחזיר את יואב הביתה. "הרגשתי שסגרתי מעגל. יואב השתנה, הוא מעריך את האהבה שלנו, הוא מעריך את המשפחה ומעריך את הבית. נזכרנו מחדש כמה אנחנו אוהבים שיואב איתנו".
קרנית לוי, מנהלת ההוסטל ב'עלה' גדרה: "יואבי היה ילד אהוב וכולנו אוהבים אותו מאוד. כשהוא רק נכנס להוסטל הוא היה מסוגר בעולמו ולא רצה להשתתף בפעילויות, אבל אחרי שהתחיל ליצור קשרים עם חבריו להוסטל הוא נפתח. גילינו שהוא אוהב מוסיקה ואוהב לקחת חלק בפעילויות מוסיקליות. התקשורת איתו השתפרה, הוא קיבל עצמאות. הוא נהיה אקטיבי ולא פאסיבי. כולנו בהוסטל נתגעגע אליו".
נעמה סודקוביץ', מנהלת 'עלה' גדרה, מוסיפה ואומרת: "לא רק יואב המקסים עבר תהליך של צמיחה והתפתחות במהלך השנתיים בהן התגורר בהוסטל, אלא גם משפחתו. בזמן הזה הם אספו כוחות מחודשים ולמדו להכיר צדדים חדשים בבנם. משפחתו החליטה כעת שהיא רוצה להמשיך את הצמיחה והגדילה שלו בבית. כמובן שנמשיך לתמוך ולסייע ככל שיידרש".