1 צפייה בגלריה
סדנת הצילום | צילום: גדעון מקוביץ
סדנת הצילום | צילום: גדעון מקוביץ
סדנת הצילום | צילום: גדעון מקוביץ
בימים אלו נפתחה במועדון החברתי ללקויי ראייה ועיוורים בראשון לציון סדנת צילום מקצועי בהנחיית הצלם הבינלאומי, יגאל סלבין, שמטרתה לתת להם כלים וללמד אותם טכניקות צילום המותאמות למגבלתם. הסדנה, שנפתחה בשבוע שעבר ומועברת בהתנדבות מלאה, כוללת 10 מפגשים ותתקיים אחת לשבוע הן בשטח המועדון והן מחוצה לו, על מנת לתרגל צילום בשטח. במסגרת הקורס יצלמו המשתתפים בגינה ציבורית, בחי כיף ועוד.
"הכל התחיל כשפירסמתי פוסט בפייסבוק האישי שלי ובו שיתפתי את הקוראים בחלום האישי שמלווה אותי שנים רבות והוא ללמד צילום עיוורים וכבדי ראייה, לפתח איתם שיטות לשיפור הצילום והיצירה" , מספר סלבין, מנהל בית הספר לצילום Zooming ומנחה הסדנה. "אחד מהאנשים שפנה אליי בעקבות הפוסט היה עידו פינצ'י מהמועדון החברתי ללקויי ראייה ועיוורים בראשון לציון והחלטנו לקדם את הנושא.
"בסדנה אני בעצם מתאים לכל אחד מהמשתתפים את שיטת הצילום המתאימה לו בהתאם למגבלה האישית שלו. זהו אתגר גדול עבורי ואני מאד נרגש להעביר את הקורס. למרות שאנו רק במפגש השני, אני כבר יכול לראות תוצאות מרתקות. התנדבתי ל- 10 מפגשים והחלום שלי הוא לאצור תערוכת בוגרי הקורס".
גם משתתפי הסדנה מתרגשים מאוד לקחת חלק בקורס. ז', אשר חברה במועדון למעלה מחמש שנים ומשתתפת בקורס מספרת: "התחושה שהייתה לי קודם היא שיש דברים שאני לא יכולה לעשות ובראשם חוסר היכולת להתמצא בעולם הדיגיטלי בו הצעירים שולטים היום, וחוסר היכולת לתקשר עם ילדי ונכדיי בשפה שלהם. זו תחושה שפגעה לי מאוד בביטחון העצמי. ההשתתפות בקורס מחזקת לי את הביטחון העצמי ונותנת לי הרגשה שאני יכולה לעשות הכל בדיוק כמו כולם ושלא חסר לי כלום".
בתוך כך, לאחרונה הוחלט על הרחבת פעילות המועדון ופתיחתו גם בשעות הערב על מנת לתת מענה לצעירים אשר עובדים במהלך היום ולא מתאפשר להם לקחת חלק בפעילויות המועדון לאורך היום.
בסך הכל מתגוררים כיום בראשון לציון כ-660 עיוורים ולקויי ראייה. "לקויי ראייה ועיוורים מאבדים ברוב המקרים במהלך חייהם את כושר ראייתם בהדרגה, באופן שמצריך אותם לסגל דפוסי התמודדות חדשים ומותאמים למגבלת הראייה שלהם", מסביר מנהל המועדון, עו"ס עידו פינצ'י. "זאת במטרה שיוכלו לחזור ולהשתלב ולהיות פעילים בכל תחומי החיים שהם היו רגילים אליהם לפני הפגיעה.
"קורס הצילום מאפשר להם לשמור על העצמאות שלהם, דבר שתורם רבות לשיקום התפקודי שלהם. הוא מאפשר להם להרגיש כמו כולם ולדעת שאין דבר שהם לא יכולים לעשות, למרות מגבלתם. אנו מזמינים את כל ציבור לקויי הראייה ועיוורים בעיר ובערים הסמוכות אלינו להצטרף לפעילות הענפה המתנהלת במועדון".