1 צפייה בגלריה
גיל אבישר והפראמדיקים | צילום: דוברות מד"א
גיל אבישר והפראמדיקים | צילום: דוברות מד"א
גיל אבישר והפראמדיקים | צילום: דוברות מד"א
גיל אבישר מראשון לציון לעולם לא ישכח את הרגע שבו כמעט איבד את חייו לפני כשנה. אבישר (52), מנהל תפעול בחברת פרסום, פיקח על שיפוץ שנעשה באחד מחללי החברה, כשהוא לקה בדום לב ומת מוות קליני. זאת, לאחר שככל הנראה התחשמל ממסור דיסק שהפעיל.
באותו הזמן הפועלים שעבדו במקום היו בהפסקה. גיל התמוטט כשהוא לבדו ושכב מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה. רק כעבור מספר דקות חזרו העובדים למקום והבחינו בו. חלק מהפועלים חשבו שהוא נרדם, אך אחד מהם זיהה שמשהו לא כשורה. הוא ניגש לגיל ומיד ראה שהוא מחוסר הכרה ומדמם מראשו. העובדים התקשרו מיד למוקד 101 של מד"א, ובמקביל התחילו לבצע בגיל פעולות החייאה, בהדרכת הפראמדיק במוקד, עד להגעת הצוות למקום.
בבניין סמוך אכלו יחד ארוחת ערב, יששכר וייס, שלומי בנישתי ואבי גדלוביץ', שלושתם חובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א. מיד כשהתקבלה הקריאה במוקד, השלושה עזבו הכל והגיעו בתוך פחות משתי דקות אל גיל. הם ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור, עד שליבו של גיל חזר לפעום והוא שב לחיים. הצוות העביר אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א, ופינה אותו לבי"ח כשמצבו קשה, אך יציב.
השלושה דאגו למצבו של גיל, שמרו איתו ועם משפחתו על קשר, והגיעו לבקר אותו בבית החולים. כיום, גיל במצב טוב, בחיק משפחתו וחבריו, וכבר חזר לעבודה.
"המפגש עם החובשים של מד"א שהצילו את חיי היה מאוד עוצמתי", סיפר גיל אבישר, "אני מתאר לעצמי שהם יודעים שאני מוקיר להם תודה, אבל גם אם אנסה לתאר במילים, אחר לא יבין עד כמה אני חייב להם את חיי, וכמה חזק החיבור שיש לי איתם. אני אסיר תודה, ותמיד אהיה. לעולם לא אשכח את יששכר, את אבי ואת שלומי".