1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
שופטת השלום בראשון לציון, זהר דיבון-סגל, לא הבינה מדוע המשטרה לא קיימה פעולות חקירה שהיו יכולות אולי למנוע את מעצרו של גבר בן 36 תושב רמלה בביצוע פעולות חקירה פשוטות.
"לא מצאתי הסבר מניח את הדעת בתיק החקירה", מתחה השופטת ביקורת על המשטרה. "מדוע לא בוצעה אף לא פעולת חקירה אחת, מעבר לחקירתו של האיש". השופטת ציינה כי מתיק החקירה אכן עולה כי האישה נדחפה מצידו של הגבר וכתוצאה מכך היא נפלה על הריצפה ונחבלה ברגלה. אך השניים שנפגשו באולם ארועים, נדלקו אחת על השני.
השניים בילו שבוע משותף, במהלכו הגבר מסר לגברת המבוגרת ממנו בעשר שנים, 20 אלף שקלים לפתיחת עסק לקוסמטיקה שהיא ביקשה לפתוח. הגברת גם מאשרת שקיבלה את הכסף.
לאחר שבועיים שלא נפגשו, השתנו היוצרות. "היה ערב שהוא ראה איך היא מתנהגת, והוא רצה להיפרד ממנה", הסביר סניגורו. הגבר התחרט, השאיר לה 5,000 שקל ומאז השניים לא היו בקשר. עם מעצרו, עשרה ימים אחרי, נודע לגבר שהיא התלוננה עליו.
"אין מדובר בבני זוג, לא קיימו משק בית משותף", קבעה השופטת. "מיום הארוע הגבר לא יצר קשר עם הגברת. היחידה לא סברה כי מדובר במי שיש להוציא נגדו צו מעצר. לא מצאתי כי נעשה זימון כדין, וכי הגבר עשה איזה שהוא נסיון להתחמק מהליכי משפט", מתחה השופטת ביקורת על המשטרה בשנית.
הגבר שוחרר למעצר בית מלא למשך שלושה ימים, אבל ללא פיקוח. השופטת החליטה לתת בגבר אמון מלא, גם על סמך העובדה שהוא נעדר עבר פלילי, וגם צו הרחקה מהגברת.