1 צפייה בגלריה
ע' מראשון לציון | צילום: דובר צה"ל
ע' מראשון לציון | צילום: דובר צה"ל
ע' מראשון לציון | צילום: דובר צה"ל
השבוע יעמוד ע' (20) על רחבת המסדרים. שם יציין עם חבריו את סיום קורס החובלים היוקרתי, ממנו יעבור לשירות משמעותי ביחידת הצוללות של צה"ל.
את פניו ושמו לא נוכל לחשוף כאן, אך נספר כי הוא נולד וגדל בראשון לציון, והתחנך בגימנסיה 'גן נחום' שם סיים בהצטיינות את מגמת כימיה ופיזיקה. "האמת שלא היה לי תכנון ספציפי לגשת לקורס חובלים" הוא מודה. "התחלתי את המיונים ואת ימי הסיירות וככל שהתקדמתי בשלבים זה היה נראה לי כמו משהו שאני רוצה לעשות. בדיעבד אני יכול לומר שזו הייתה הבחירה הטובה ביותר שעשיתי. אסיים את הקורס בטקס מרגש, וסף ההתרגשות שלי הוא בשמיים. כבר בחזרות לקראת הטקס כשקראו בשם שלי זה התחיל לבעבע בי"
המצב הביטחוני בימים אלה מאוד מתוח. איפה החלק של המגמה שבחרת בה במאמץ המבצעי?
"זו יחידה מאוד מבצעית וברגע שמתעמקים בתחום אז מבינים שצוללת זה כלי מורכב מאוד והעובדה שאני מצליח להביא פיזית את הכלי המטורף הזה למקומות שונים ולבצע דברים מאוד מיוחדים זה דבר גדול וזו התרומה שלי בתחום".
נדמה שכיום יש פחות רצון של צעירים להתגייס ליחידות קרביות ולוחמות. אתה גם זיהית את זה כתלמיד תיכון?
בהחלט. אני מזהה ירידה במוטיבציה לגיוס לקרבי וגם חצי מהשכבה שלי הלכה לתפקידים לא קרביים. גם בדיבורים בין החבר'ה שומעים את זה ומרגישים שפחות חברה יוצאים לקרבי. יש דיבור תמיד של 'מה ייצא לי מהשירות' וחבל שזה ככה. גם בתיכון, לא היה משהו יזום שיכול להגביר את המוטיבציה בקרב המתגייסים, ולא הגיעו אלינו אנשים שיסבירו מה החשיבות ויגבירו את המוטיבציה ואני חושב שחשוב לשים על זה דגש".