1 צפייה בגלריה
דוד והבת מאי | צילום: פרטי
דוד והבת מאי | צילום: פרטי
דוד והבת מאי | צילום: פרטי
כשסמל מאי צדיק מראשון לציון קיבלה את השיבוץ הצבאי שלה בגדוד 55, אגד 215 של חיל התותחנים היא הבינה שזה הגורל, אחרי הכל אביה דוד שירת שם כרס"ר ואמה הכירה אותו כששירתה שם כחיילת.
"שירות קרבי זה משהו שתמיד עניין אותי וראיתי בזה אתגר", היא מספרת. "רציתי לעשות שירות משמעותי שיעניין אותי ובאמת היה אתגר גדול. הקור והחום היו לא קלים והשירות הרחק מהבית ומהמשפחה זה קשה מאוד לכולנו, אבל זה גם מה שחישל אותי".
האב הגאה מספר מצדו על הצורך לדחוף ולחזק אותה, בידיעה שהיא תצטרך לעבוד קשה כפליים כדי להוכיח את עצמה: "לי לא היה חשש כי הייתי בתוך המערכת הזו המון שנים ובעיקר בגדוד ולכן אני מכיר את כל העבודות ויודע שביטחון החיילים הוא מעל לכל ושמקפידים מאוד לשמור עליהם ולכן לא היה לי חשש.
"גם הבת שלי גדלה לתוך זה וכילדה קטנה היא ראתה אותי בצבא ולכן סמכתי עליה כשהיא רצתה לשרת בקרבי", מוסיף האב. "אשתי ואני ידענו שזה הרצון שלה ולא היססנו לדחוף אותה לזה".
"החשש לשרת בקרבי עם חיילים גברים תמיד קיים", מגלה מאי. "יש המון קבוצות בפייסבוק נגד נשים לוחמות וזה מול העיניים כל הזמן, אבל אף אחד לא יגיד לי מי אני או מה אני רק בגלל גישות מיושנות. אני יודעת מה אני שווה ומה היכולות שלי, חד־משמעית".
דוד: "כששמעתי שהבת שלי פונה לשרת במקום שבו אני הייתי כל כך הרבה שנים התרגשתי. מרגיש לי ממש כאילו יצרתי דור המשך לטובת הגדוד".
לדבריו, הוא היה בטוח שהיא תשתלב היטב. "תמיד אומרים שמי שעבר את גדוד 55 הכל קטן עליו ואני אומר גם לבת שלי, את בגדוד 55 אז מפה הכל יהיה לך קל והשמיים הם הגבול".
"יש לי עוד לאן לשאוף בצבא", אומרת מאי, "ארצה להתפתח ולהכיר את עצמי טוב יותר ולהגיע לשיאים שלא חשבתי שאני יכולה גם מבחינת כושר וגם מבחינה מנטלית".