העיר ראשון לציון נמצאת במקום השלישי בישראל במספר הבקשות לבירור יהדות שהוגשו לאגף "שורשים" של ארגון רבני צהר במחצית הראשונה של 2019. אשדוד מדורגת במקום הראשון, חיפה במקום השני וירושלים במקום הרביעי.
עד היום, במשך כעשור של פעילות, טיפל אגף "שורשים" בלמעלה מ-15,000 תיקים של בירור יהדות שהסתיימו בחופה וקידושין.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: יואב דודקביץ'
צילום אילוסטרציה: יואב דודקביץ'
צילום אילוסטרציה: יואב דודקביץ'
מהנתונים עולה כי העיר חיפה מדורגת במקום השני בטבלה עם 179 בקשות לבירור יהדות (לעומת 124 בתקופה זו אשתקד), ראשון לציון במקום השלישי עם 174 בקשות (לעומת 97 בלבד) וירושלים במקום הרביעי עם 159 בקשות (לעומת 413 בתקופה המקבילה אשתקד). בראש הרשימה נמצאת אשדוד עם 194 בקשות לאישור יהדות לעומת 138 שהוגשו אשתקד בתקופה המקבילה.
מנכ"ל "שורשים", אורי שכטר, התייחס לנתונים ואמר: "ארגון שורשים מסייע ללא עלות כספית לכל מי שמנסה לאתר מסמכים להוכחת יהדותו. העבודה מתבצעת תחילה מול חוקר כאן בארץ וממשיכה בבירור בארץ המוצא מול נציגינו ואנשים אמינים שמסייעים לזוג להינשא כיהודים. אנו כאן בשבילכם".
לפי פילוח גיאוגרפי, של בקשות לאישור יהדות שהגיעו מדרום הארץ, עולה כי אשדוד מובילה גם כן: 194 בקשות, אחריה באר שבע עם 81 בקשות, אשקלון עם 74 בקשות וקרית גת עם 28 בקשות לאישור יהדות.
מהנתונים עולה עוד כי מאז שהארגון הוקם, לפני תשע וחצי שנים, אושרו 15,667 בקשות ובסופו של דבר הוכרזו כ"תיק סגור", כלומר הסתיימו בטקס נישואין יהודי.
אגף "שורשים", מסייע לעולים מבריה"מ לשעבר וארצות דרום אמריקה להוכיח את יהדותם בסיוע נציגים אשר נמצאים שם. לשם כך, למרכז יש קשרים מסועפים בארצות המוצא מהם הגיעו.