1 צפייה בגלריה
משמרות זהב. צילום: עמית שאבי
משמרות זהב. צילום: עמית שאבי
משמרות זהב. צילום: עמית שאבי
מחריפים את המאבק: הורי התלמידים בבית הספר 'ניצנים' החליטו להמשיך ולהחריף את הצעדים, זאת רגע לפני השבתה של הלימודים. כעת הודיעו ההורים כי בכוונתם לא לקחת אחריות על בטיחות ילדיהם ולכן הם מבטלים את משמרות הזה"ב.
הורים שזועמים על השינויים שנעשו בבית הספר והכוונה לבנות עוד מוסדות חינוך טוענים כי העירייה אינה מתייחסת לדרישותיהם ופועלת לבדה.
לאחרונה קיבלו הורי התלמידים של המוסד החינוכי כי בכוונת העירייה לבנות עוד מוסדות חינוך שיגרמו לצפיפות ולדוחק בעיקר בשעות הבוקר.
בתחילת השבוע קיבלו ההורים החלטה לבטל את אחד מהמטלות הראשיות של התלמידים- משמרות זהירות בדרכים.
ביום חמישי האחרון שלחה הנהגת ההורים הבית ספרית מכתב לראש העירייה רז קינסטליך, סגניתו ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זהר, וכן לראש המטה העירוני לבטיחות בדרכים, ישראל סלע. במכתב מתריעה הנהגת ההורים כי בשל בעיית הבטיחות שתיווצר, היא אינה מוכנה לאפשר את קיומן של משמרות הזה"ב בשנה הבאה תוך סיכון תלמידי כיתות ו', ומשמרות "אור ירוק" תוך הטלת האחריות למניעת הפגיעה בילדים על ההורים שיאיישו את המשמרות הללו (אשר אין להם יכולת אמיתית לדאוג לבטיחות הילדים במצב זה).
לדברי הנהגת ההורים, מי שייצר את בעיית הבטיחות זו העירייה, והיא זו שצריכה לקחת אחריות על הבטיחות במצב החדש שייווצר. לחלופין, העירייה יכולה להחליט שהיא לא פותחת את הגנים ולמנוע את הבעיה.
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון נדרשת לתת מענה לכל ילדי העיר באופן המיטבי ביותר. לכן נפתחים בשנה הבאה, ברחבי העיר, עשרות גנים חדשים, ביניהם גן ילדים שישרת את ילדי השכונה. התקיימו מספר פגישות עם התושבים בהשתתפות מנכ"ל וסמנכ"ל עירייה, הן בבניין העירייה והן בשטח, הוסבר כי נבחנו כל החלופות.
"נציין עוד כי במסגרת נכונות העירייה להבטיח את זרימת התנועה ובטיחות הילדים, תוסיף העירייה מפרץ חנייה 'נשק וסע' וכן תפתח כניסה אחורית נוספת וייסלל שביל המוליך אליה".