(צילום: אילן פלדמן)
אבסורד: אילן פלדמן, תושב ראשון לציון, רוכב מדי יום על אופניו בדרך לעבודתו בפארק המדע ברחובות. לדבריו, למרות שרכב על שביל אופניים המסומן כחוק, פקח של העירייה עמד בקצה המסלול והחליט שהשביל אינו מותר לרוכבי האופניים והביא לו קנס. "שיטת המצליח הזו לא יכולה להימשך", הוא אומר. "עכשיו זה העיקרון שמנחה אותי לערער ולבקש שיעשו צדק".
"אני רוכב על מסלול אופניים מול קניון עזריאלי, מתחת לגשר, מסלול שאני רוכב עליו כמעט שנה", מספר פלדמן. "השבוע קיבלתי לראשונה קנס בלתי מוצדק ולא הגיוני לפי דעתי. אני התחלתי לרכוב על האופניים בשביל שמסומן כשביל של רוכבי אופניים ובשלב מסוים, במהלך רכיבה עמד שם פקח של העירייה ועצר אותי בטענה שזה לא מסלול לרוכבי אופניים. אמרתי לו שיבוא איתי ויראה שמדובר בשביל אופניים שתחילתו בתמרור וסימון כחוק אבל הוא לא הסכים לשמוע ונתן לי דו"ח על סך של 100 שקלים.
1 צפייה בגלריה
צילומים: מתוך הסרטון של אילן פלדמן. למצולם אין קשר לכתבה
צילומים: מתוך הסרטון של אילן פלדמן. למצולם אין קשר לכתבה
צילומים: מתוך הסרטון של אילן פלדמן. למצולם אין קשר לכתבה
"אני לא היחיד שנפל בזה כי במשך חצי שעה שעמדתי שם היו עוד שישה רוכבי אופניים שקיבלו את הדו"ח. אני ערערתי על הקנס שקיבלתי וצירפתי להם גם הוכחות לדברים שלי ועכשיו אני מחכה לקבל תשובה.
"המאה שקלים זה לא הקטע המרכזי פה אלא העיקרון שלי, אני רוכב שם יחד עם חברים שלי שעובדים בפארק המדע ברחובות ומדי יום עוברים שם בידיעה שזה שביל אופניים אז לא ברור מאיפה מנסים להרוויח עלינו כסף לא מוצדק".
מהעירייה נמסר בתגובה: "על פי החוק, יש לרכוב עם האופניים על מסלול המיועד לאופניים ובהיעדר מסלול כזה - על הכביש. במקרה זה מסלול האופניים הסתיים לפני תחנת האוטובוס. גם בסרטון ניתן להבחין בסיום מסלול האספלט ותחילת מדרכה מרוצפת. עיריית ראשון לציון נחושה לפעול כנגד התופעה המטרידה שחלק מרוכבי האופניים נוהגים בניגוד לחוק, מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל".