ראשון לציון זכתה באות הכבוד ממשרד החקלאות על קידום וטיפוח "היער העירוני" כחלק ממיזם "שנת היער העירונית" של משרד החקלאות שהעירייה לוקחת בו חלק.
1 צפייה בגלריה
מעורר השראה. הסיגלון, צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון
מעורר השראה. הסיגלון, צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון
מעורר השראה. הסיגלון, צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון
העירייה זכתה בשני כוכבי "יער עירוני" על פעילות ועשייה נרחבת בתחום טיפוח העצים בעיר. ראש העירייה רז קינסטליך אמר כי זהו כבוד גדול לעיר, לתושבים ולעובדי העירייה על פעילותם ועל מסירותם לשמירה על הסביבה.
העירייה ביקשה, בין היתר, להעלות את המודעות של הציבור לחשיבותם של העצים בעיר, הכרה בחשיבותם של העצים לאיכות החיים ועידוד נטיעות בקרבת בתי המגורים ומוסדות שונים.
בחודשים האחרונים התקיימו פעילויות ואירועים סביב נושא היער העירוני כמו תערוכה של תושבים עם העצים האהובים עליהם, פסטיבל היער הקסום בגן המושבה, פעילויות חינוכיות במרכזי קהילה בשכונות, בבתי הספר ועוד.
העץ ה"כוכב" בתקופה זו של השנה הוא הסיגלון (הג'קרנדה) ממשפחת הביגונוניים שפריחתו מאופיינת בגוון סגול-כחול. הוא הובא לארץ מדרום אמריקה בימי המנדט הבריטי ומגיע לכ-15 מ' גובה. הפריחה העיקרית שלו מתרחשת בתחילת האביב ונמשכת כשבועיים-שלושה. פירותיו של העץ צורתן כקסטנייטות והן מהוות השראה ליצירת אומנות או משחק לילדים.
"זה הזמן לקחת את המשפחה ולצאת ולטייל בחדווה תחת העץ הסגול הזה. ולאור כל זאת נודה לתושבים על סבלנותם והבנתם שכן בעונה זו הסיגלון משיר את עליו על המדרכות והמכוניות", ביקשה אדריכלית הנוף טל קויתי ממינהל ההנדסה בעירייה.