המשפט המוכר והנפוץ ביותר אודות הכלבים אומר ש"הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם". מטר ברנדוין בן העשר מראשון לציון נעזר בג'ק, כלב מעורב שבעזרת המון חום מסייע לו להתקדם.
1 צפייה בגלריה
מטר וג'ק. "נוצר חיבור מצוין"
מטר וג'ק. "נוצר חיבור מצוין"
מטר וג'ק. "נוצר חיבור מצוין"
כאשר רואים את מטר מתחבק עם ג'ק, כלב רועה גרמני מעורב, מבינים עד כמה בעלי החיים יכולים לתרום לחיינו אם רק יודעים להשתמש בהם כראוי, ובעזרת חום ואהבה.
עד כה היה ידוע לכולם כי כלבי נחייה יכולים לסייע לעיוורים בשגרת היום, ללוות אותם ממקום למקום ולהקל על חייהם. כלבים אלה עוברים תהליכי אילוף ממושכים ויסודיים רבים עד שהם מוכשרים להפוך להיות עזר לעיוורים.
אלא שלא רבים יודעים שבעזרת הדרכה נכונה יכולים הכלבים לסייע לבעלי צרכים מיוחדים בשלל תחומים, כפי שמטר, שנמצא על הרצף האוטיסטי, מצליח להיעזר בהם.
"במרכז לעיוור מאמנים כלבים להפוך לכלבי נחייה, ואלה ש'נופלים' באמצע הקורס, ולא מסיימים אותו, עוברים הכשרה לסיוע לילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי", מספר יונתן אביו של מטר.
"הכלבים האלה ניתנים לילדים בני 12 והם מסייעים להם להשתמש ברגשות שלהם ולשפר תפקודים שונים". לדברי יונתן, בנו רצה מאוד כלב ולא היה מוכן לחכות עד גיל 12.
"החלטנו ללכת לעמותה לאימוץ כלבים שנמצאת בעיר, ושם בחרנו לאמץ את ג'ק. אחרי שלקחנו אותו התחלנו בקורס אילוף בסיסי, כדי שהוא ילמד את הפקודות הרגילות - כמו לשבת - ומשם התחלנו בקורס פרטני כדי שהוא יהפוך לכלב טיפולי", מספר האב.
למרות שמדובר בשלב התחלתי, בני המשפחה מספרים שכבר ניתן לראות שהקשר בין מטר לבין ג'ק מניב תוצאות, וכי החבור ביניהם הוא מצוין.
"מדהים שג'ק יודע לזהות את מצבי הרוח של מטר", אומר האב יונתן. "בכל פעם שמטר עצבני, ג'ק קם ומתיישב לידו, מעניק לו אהבה ואז רואים איך מטר משתף אותו, ומדבר איתו על מה שמציק לו. את התסכולים שבעבר מטר היה פורק בדרך לא בהכרח נעימה, הוא פורק כעת דרך שיחה עם ג'ק - וזהו שיפור גדול".