תושבים המתגוררים בסמוך לרחוב הרצל בראשון לציון טוענים כי כתובת הנצחה לזכרם של אהרון ושושנה לונדון ז"ל, מראשי מייסדיה של ראשון לציון, מושחתת פעם אחר פעם. "העירייה מחדשת את הכתובת ושוב מקשקשים עליה", טוענים עדי ראייה. "זה משחק של חתול ועכבר שלא נגמר".
1 צפייה בגלריה
שלט ההנצחה שהושחת | צילום: פרטי
שלט ההנצחה שהושחת | צילום: פרטי
שלט ההנצחה שהושחת | צילום: פרטי
לפני 11 שנים, בטקס מכובד בהשתתפות ראש העירייה דאז מאיר ניצן ובני משפחתם של בני הזוג לונדון, נחנכה ברחוב ויצמן פינת הרצל גינה ציבורית שנשאה את שמם - 'גן לונדון'.
בגן הוצב שלט אבן שמעיד על פועלם של בני הזוג, מהמוכרים בתולדות המושבה. שושנה היתה בעלת מלון לונדון המפורסם ששכן ברחוב אחד העם והיה למלון השני בראשון לציון, ואילו אהרון היה שומר אדמות המופקד על ביטחון המושבה.
לטענת תושבים המבקרים בגן בקביעות, זכרם של בני הזוג נפגע פעם אחר פעם על ידי השחתה מכוונת של כתובת ההנצחה.
"ידוע לכולם שרחוב הרצל הפך למוקד מפגש מרכזי של העובדים הזרים", טוענת אחת התושבות. "לצערי, את המפגשים שלהם הם מקיימים פעמים רבות בגן הציבורי בשעות הלילה, משחיתים את הגן ופוגעים בכתובת לזכר בני הזוג לונדון.
"הם יושבים עליו, מקשקשים על הכיתוב וזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם. ניסיתי לדבר אליהם כשעברתי שם, והם לא התייחסו אלי. פעם אחת הערתי לאחד מהם וקיבלתי צעקות.
"בשעות הלילה מפחיד ללכת שם, וכשניסיתי לצלם את המקום אחד מהם עשה לי תנועה מגונה. פנינו לעירייה שפעם אחת כבר ניקתה את הגלעד וצבעה אותו מחדש, אבל ההשחתה חזרה על עצמה".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "התופעה מוכרת ומטופלת באופן אינטנסיבי על ידי יחידת השיטור העירוני של משטרת ראשון לציון והחברה לביטחון. בין היתר הוחרמו כל בלוני הגז מהמקום ואף נותק החשמל. לאחר מכן נסגרו העסקים ל־30 ימים ובעליהם זומנו לשימועים".
בעירייה הוסיפו כי קיימת במקום מצלמה שמשדרת למוקד העירוני 24/7 וכי מפקחי היחידה מגיעים בכל יום ולילה, מסלקים את ההתקהלויות ובמידת הצורך נוקטים פעולות אקטיביות".