הורים בראשון לציון כועסים על הקושי ועל הסרבול הקיימים לדבריהם בדרך לרישום ילדיהם לקייטנות ולצהרונים של החופש הגדול. גורמים בעיריית ראשון לציון הודו בתגובה כי הם מכירים את הקושי ופועלים כדי לתקנו.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
לאחרונה בישר ראש העירייה רז קינסטליך על הוזלה של עשרות אחוזים במחירי הקייטנות והצהרונים בצעד שזכה לתגובות אוהדות מציבור ההורים.
למרות זאת, כשרבים מהם ניסו להירשם למסגרות אלו, הם גילו כמה הדרך לשם מסובכת. "הדרך שבה יש להירשם לאתר היא מאוד לא ידידותית", סיפר ליעוז, אב לשניים.
"האופן שבו בנו את האתר הוא כל כך מסובך. משמונה עד אחת הרישום הוא עבור בית הספר של החופש, פרויקט של משרד החינוך. בנפרד אמורים להירשם דרך החברה העירונית שמפעילה את הצהרונים כדי לשמור מקום ואין שום אפשרות לעשות את שתי הפונקציות יחד.
"מי שרוצה להירשם למחזור השני של הקייטנות צריך לעבור את התהליך הזה מהתחלה, אבל אי אפשר להירשם לצהרון כי עוד לא יודעים כמה ילדים ירשמו לקייטנות במחזור שני. רוב ההורים עוד מבינים אבל מה קורה כשהורה שיש לו חוש טכני פחות טוב לא מצליח לעשות את זה באתר? אז הוא צריך להגיע עד למשרדי הרשות".
"למה זה לא יכול להיות פשוט יותר", תהה ליעוז. "יש רישום לילדי הגנים ויש לילדי בית הספר. לילדי הגנים זה נקרא רישום לקייטנה וילדי בית הספר נרשמים לקייטנת ניצנים. למה זה מורכב? הורה שפחות מבין יכול בטעות לרשום את הילד שלו לקייטנה לא נכונה".
בעיריית ראשון לציון מודעים לבעיה וטוענים כי הם פועלים לתיקונה. "עקב עומס של אלפי פונים בבת אחת, הרבה מעבר לשנים קודמות, מערכת הרישום של החברה העירונית לא עמדה בעומס והיא חוזרת היום לפעול בתגבור קווים", כתבה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן-זהר בעמוד הפייסבוק שלה.
"הרישום לקייטנות בתי הספר של הקיץ בעיצומו ויהיה מקום לכולם. לגבי קייטנות הגנים - יש עדיין מקומות. אנחנו נשתדל לתת מענה לכולם וגם ככל האפשר לנרשמים למחזור השני".