ארבעה גני ילדים משכונת נווה ים בראשון לציון ערכו הפנינג במסגרתו התקיימה מכירה פומבית של חפצים שונים, משחקים, ממתקים ועוד לצד הופעה של אמן לילדים.
1 צפייה בגלריה
תעשה טוב יהיה טוב. במהלך ההפנינג, צילום: נטלי שחר
תעשה טוב יהיה טוב. במהלך ההפנינג, צילום: נטלי שחר
תעשה טוב יהיה טוב. במהלך ההפנינג, צילום: נטלי שחר
הסכום שגויס, למעלה מעשרת אלפים שקלים, יועבר כתרומה לארגון למען ילדים עם תסמונת ויליאמס. תסמונת ויליאמס היא תסמונת גנטית המתבטאת במגוון מאפיינים רפואיים, לימודיים והתנהגותיים ייחודיים. מנחה האירוע היה כוכב הטלוויזיה לשעבר אקי אבני.
כחלק מההכנה להפנינג אספו הילדים יחד עם הצוותים החינוכיים השונים משחקים, צעצועים, ספרים, הכינו מזון למכירה, פרסמו בקהילה על האירוע המתוכנן והקימו עשרות דוכנים של מכירה, איפור, קריאה בקלפים ועוד שהפעילו ההורים והילדים. בין הנוכחים היו גם אנשי חינוך מהעיר דוגמת תרצה שלום ואורלי נעים.
גני הילדים שהשתתפו בהפנינג הם "יונה עם עלה של זית" בהנהלת שרית ברוקס והסייעת רעות אלזם, גן "שלום לך עולם" בהנהלת נטלי שחר והסייעות שרית אריאל ויפית גטהון, גן "קן לציפור" בהנהלת אלינור ברוקס לוזון, אתי אקל, אסתר פראדה וגן "אגוז של זהב" בהנהלת רונית שאשו וטטיאנה רזניק.
אחד הרגעים המרגשים באירוע היה כשאם לילד עם תסמונת ויליאמס עלתה לבמה וסיפרה על התהליך שעברה עם הבן שלה ועל המשמעות הגדולה בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחברה.
בסיום האירוע ילדי הגנים והצוותים עלו יחד לבמה ושרו את השיר "תהיה חבר" של אמנית הילדים "הילה הכל יכולה", שהפך להמנון האירוע: "תעשה טוב, יהיה טוב, גם לאחר אם תיתן תקבל עוד, הרבה יותר העולם הוא גלגל, מה שתשלח חוזר תעשה טוב, פשוט תהיה חבר"
"הילדים היו שותפים לכל תכנון האירוע, מיון המשחקים, תיקון צעצועים, הכנת שלטים, בחירת השירים שליוו את ההפנינג ומכירה בדוכנים. עבור הילדים זו הייתה חוויה בלתי רגילה ושיעור חשוב לחיים על קבלה ונתינה", סיכמה הגננת נטלי שחר.