ניר פוגל מראשון לציון נאלץ לעשות סדר פסח מוקדם מאוד השנה, זאת כדי למצוא קבלות עבור תשלום קנסות מלפני מספר שנים.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
לטענתו, בתוך חודש נשלחו אליו מהעירייה שתי התראות לפני נקיטת הליכים בעקבות שני דוחות משנת 2014 ו־2015, וזאת למרות שאחד מהם שולם והשני, כך הוא טוען, מעולם לא נשלח אליו.
"לפני חמש שנים הכלבה שלי ברחה מהחצר של הבית ונמצאה בחצר של השכנים", מספר פוגל, "אחרי סריקה של השבב גילו שמדובר בכלבה שלי וקנס נשלח אל ביתי. מאחר שאני לא אדם שמחכה עם תשלומי קנס שילמתי את מה שאני מחויב והמשכתי הלאה בחיי".
אלא שבעירייה לא ממש שכחו מקיומו של פוגל, "לפני כחמישה חודשים קיבלתי לפתע מכתב מהעירייה שבו דורשים ממני לשלם קנס משנת 2014 שטרם שילמתי".
פוגל טוען כי לא היה ברור לו איזה קנס לא שילם והוא פתח במסכת בירורים מול העירייה, אך ללא מענה ברור. "לפני שבועיים שוב קיבלתי דוח לבית והפעם על עבירה שעשיתי, לכאורה, בשנת 2015 וזה בכלל הוציא אותי מדעתי כי אני לא אדם שממתין עם תשלומי קנס".
הפעם החליט פוגל לגשת לעירייה ולברר את הטענות לעומק. "הפקידה במקום אמרה לי שמדובר בשתי עבירות שונות של שוטטות הכלבה".
פוגל שהיה משוכנע ששילם את הקנס החל לפשפש במסמכיו, "התחלתי לחפש במייל ובמזל מצאתי קבלה של הדוח שקיבלתי בשנת 2014. רק בזכות ההוכחה הזו ביטלו לי את הדוח. לגבי הדוח הנוסף הם טוענים שהוא נשלח אליי לפני ארבע שנים.
"אני לא זוכר שהיה דבר כזה ובטוח בצדקתי. מתסכל שיום אחד נופלים עליך עם אירוע מלפני ארבע שנים ועכשיו לך תתמודד. אני אשלם מה שביקשו כי אין לי ממש ברירה משום שבגלל הזמן שחלף אני אפילו לא יכול לבקש להישפט. האופציה האחרת היא ללכת לתבוע בתביעות קטנות אבל למי יש זמן וכוח להתעסק עם זה עכשיו?".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבירור באגף הגבייה".