קורינה מיכאל, ניצולת שואה משכונת כצנלסון, הופתעה לכבוד יום הולדתה ה-88 כששתי שליחות התדפקו על דלת ביתה: דבורה אלמלם פרץ ראש מינהלת שירות לתושב בשכונות רמז וכצנלסון, יחד עם רעות טולדו מזכירת המינהלת. השתיים הגיעו עם עוגה, זר פרחים ובלונים.
1 צפייה בגלריה
"לא האמינה שזה קורה לה". מיכאל עם אלמלם פרץ, צילום: פרטי
"לא האמינה שזה קורה לה". מיכאל עם אלמלם פרץ, צילום: פרטי
"לא האמינה שזה קורה לה". מיכאל עם אלמלם פרץ, צילום: פרטי
מדובר ביוזמה של אלמלם פרץ שגייסה לשם כך כמה בעלי עסקים מרחוב רוטשילד בעיר. "עבורי כל שעה היא חסד. אני מוקירה תודה על כל פעם שאני יכולה לפגוש אדם אחר ולראות אותו מחייך, בפרט אם מדובר בניצול שואה", הסבירה אלמלם פרץ.
"המינהלת עושה הרבה שיתופים קהילתיים, ובמסגרתם אנחנו נפגשות הרבה. אנחנו מלווים את ניצולי השואה כל שנה יחד עם בית ספר ידלין בהנהלת אורנה שלי.
"בשנה שעברה, כחלק מיום המעשים הטובים, חגגנו יום הולדת לניצולי השואה. השנה בראש השנה הבאנו לכל ניצול שואה עוגה, תפוחים ודבש כמיטב המסורת. בט"ו בשבט נטענו שתילים שכל ניצול שתל והנציח את שמו על שלט קבוע בגן בזמן".
במהלך אחד הסיורים השגרתיים אלמלם פרץ פגשה באקראי במיכאל, וזו סיפרה לה שהיא חוגגת יום הולדת בקרוב. לכן החליטה אלמלם פרץ להפתיע אותה, ופנתה למספר בעלי עסקים ששמעו את הסיפור ונרתמו למעשה.
"הגענו אליה עם זר בלונים, זר לראש, פרחים ועוגה", סיפרה אלמלם פרץ. "היא מאוד הופתעה. ישבנו איתה והיא סיפרה לנו על קורותיה במהלך המלחמה, ועל מסע ההישרדות של משפחתה ועל החיים שלה ושל בעלה בראשון לציון. היא היתה מאוד נרגשת מהמחווה ולא האמינה שזה קורה לה".
"הפעם האחרונה שחגגתי יום הולדת היתה בגיל 8 עם ההורים, המשפחה והחברים מבית הספר היהודי. אחר כך כבר התחילה המלחמה", סיכמה מיכאל.