סאגת בית הכנסת של חסידות חב"ד בשכונת נעורים ממשיכה להתסיס את תושבי האיזור. בסוף השבוע האחרון הוציא הרב אליהו סגל, רב חב"ד בשכונה ויוזם הקמת המבנה, מכתב שעורר סערה ובו טען כי חלק מהמתנגדים הם "ספק יהודים".
1 צפייה בגלריה
הרב סגל על רקע בית חב"ד ההולך ונבנה | צילום: אבי מועלם
הרב סגל על רקע בית חב"ד ההולך ונבנה | צילום: אבי מועלם
הרב סגל על רקע בית חב"ד ההולך ונבנה | צילום: אבי מועלם
ביום שני בערב נפגשו נציגי שני הצדדים עם ראש העירייה רז קינסטליך. לדבריו, המקום קיבל היתרים עוד בטרם התמנה לראש העירייה ובכל אופן כרגע מדובר על הקמת בית כנסת ומקווה בלבד. "כל עדכון אחר בדבר החלטה שיוקם במקום גם אולם שמחות או כולל אינה על הפרק", אמר ראש העירייה.
כפי שפורסם בעבר ב'ידיעות ראשון', לפני כשנתיים התבשרו תושבי שכונת נעורים והשכונות הסמוכות, כי במקום יוקם בית חב"ד ובו יפעל בית כנסת לשימושם של תושבי האיזור.
במהלך הזמן שעבר, התושבים גילו כי בכוונת היוזמים להפוך את המקום ל'מגה בית כנסת' בעל חמש קומות, שבו יהיו בין השאר מקווה מפואר, בית מדרש ואולם שמחות. חלק מתושבי המקום הביעו התנגדות מחשש שהמקום יפגע בצביון החילוני של האיזור והתנגדויות הוגשו לפתחה של העירייה.
בשבוע שעבר כתב הרב סגל מכתב שהכעיס חלק מהתושבים. "בעקבות פנייה של תושבי השכונה להם אני משמש כרב קהילה ועל מנת לתת מענה לצורך הזה, פנינו קבוצה של תושבים לעירייה לפני למעלה מעשור בבקשה להקצאת קרקע לבניית בית כנסת.
"במהלך גיוס המשאבים לבניית בית הכנסת, כ־900 מתושבי האיזור תרמו מהונם למטרה נעלית זו", כתב הרב סגל במכתבו.
"לפני חמש שנים החלה הבנייה ותוך כדי התעורר צורך לעשות שינויים, להגדיל את השטח בכדי לאפשר קיומם של שני מניינים בנוסח אשכנז וספרד, להקים אולם אזכרות ושמחות של באי בית הכנסת ועוד. חשוב להדגיש כי במקום לא יוקמו כולל או ישיבה והוא ישמש אך ורק את תושבי האיזור", ביקש הרב סגל להרגיע.
"מזה תקופה ארוכה חברו כל מיני ארגונים אתאיסטים הממומנים בחלקם על ידי קרנות זרות על מנת לעצור את בניית בית הכנסת", טען הרב במכתבו, "קבוצה קטנה וקולנית, אשר בחלקה נמנים גם כאלה שקיים ספק ביהדותם, מעוניינת לעצור בכל דרך את הקמת בית הכנסת ולמנוע מהרוב לומר את דעתו".
"להאשמות שהרב פרסם במכתבו אין שחר", אמר בכעס אריה לב, אחד מראשי המאבק נגד המבנה. "תושבי השכונה המבוגרים שחלקם הלא מבוטל ניצולי שואה, הזדעזעו מעצם ההגדרה ונפגעו מאוד. כל ההתנגדות היא יוזמה של תושבי השכונה, הכספים שנאספו לצורך המאבק הם תרומה של תושבים מודאגים שחרדים לצביון החילוני של השכונות ושינוי הסטטוס קוו".
"אנו עומדים מאחורי הטענה כי המאבק מנוהל על ידי קומץ פעילים מקצועיים, הממומנים על ידי גורמים זרים שאינם יהודים, חלקם מחוץ לישראל, אשר מטרתם לפגוע בצביון היהודי ולרמוס כל מה שקשור למסורת", אומר הרב סגל בשיחה עם 'ידיעות ראשון'. "בית חב"ד נעורים ימשיך להיות הכתובת לכל תושבי השכונה ללא יוצא מן הכלל, מתוך מאור פנים ואהבת אחים".
רוצים עוד חדשות מראשון לציון?