בשורה לתושבי ראשון לציון שמגיעים לאזור התעשייה והמרכזים המסחריים במערב העיר: החניונים העירוניים במקום יסומנו בכחול לבן כדי להעניק זמינות ועדיפות לתושבים, שזוכים לחנייה ללא תשלום בכחול לבן ברחבי העיר. תושבי חוץ ישלמו על החנייה.
1 צפייה בגלריה
עוברים לכחול לבן, צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
עוברים לכחול לבן, צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
עוברים לכחול לבן, צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
מדובר ביוזמה של ראש העירייה רז קינסטליך לאפשר לתושבי העיר זמינות בחניונים עירוניים הנמצאים באזורי תנועה עמוסים, בעיקר במהלך היום. "אין שום סיבה שחניונים עירוניים, שאנחנו מתפעלים ומתחזקים, לא ישרתו בראש ובראשונה את תושבי העיר", הבהיר קינסטליך.
החברה לביטחון וסדר ציבורי, שמקדמת את היוזמה, תציב שילוט בחניונים המבשר על השינוי במדיניות. נכון לעכשיו מדובר בחמישה חניונים שבהם כ-1,450 מקומות חנייה: חניון אברהם בר, חניון הכשרת הישוב, חניון הלח"י, חניון רכבת מערב וחניון הסמוך להום סנטר.
מצוקת החנייה בראשון לציון, בעיקר במרכז העיר ובאזורי מסחר ותעשייה, הובילה את העירייה לבחון מספר דרכים על מנת להקל על תושבי העיר. אחת הדרכים היא הקמת חניונים ציבוריים מתחת למוסדות חינוך.
כך למשל הקימה העירייה חניונים ציבוריים מתחת לגימנסיה הריאלית ברחוב הורוביץ, חניון תת קרקעי נוסף ברחוב עולי הגרדום וחניון תת קרקעי מתחת לבית הספר היסודי "חביב" במסגרת שיפוץ ושדרוג המקום.
כמו כן העירייה מכשירה ומשפצת את החניון בהיכל התרבות. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי, הוסיף ואמר כי "אנו משקיעים מחשבה, יצירתיות והטעמת טכנולוגיה כדי לתת מענה לתושבי העיר".