משטרת ישראל הודיעה היום (חמישי) כי היא ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, דב צור, בגין עבירת שוחד ועבירות נוספות במסגרת חקירת תיק 1803.
1 צפייה בגלריה
דב צור בדיון בבית המשפט | צילום: יריב כץ
דב צור בדיון בבית המשפט | צילום: יריב כץ
דב צור בדיון בבית המשפט | צילום: יריב כץ
מדובר בפרשת השוחד שנחקרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, ולפיה קיבלו צור, ח"כ דוד ביטן והמשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי טובות הנאה מגורמים פרטיים בתמורה לקידום האינטרסים של אותם גורמים.
עם סיום החקירה עמדת המשטרה, כך בהודעה שהוציאה, כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות כנגד עשרות מעורבים, בהם ח"כ ביטן, גלעדי וצור ואחרים, לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.
בחודש דצמבר 2017 נעצר צור עם עוד שורה של אנשים בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשייה שבבסיסה קידום פרויקטים בתחום הנדל"ן.
פרשה זו עמדה במרכזה של מערכת הבחירות האחרונה, ולדברי אנשיו של צור היה לה משקל מכריע בהפסד לרז קינסטליך. רק אתמול, בשיחה עם מיינט ראשון, הופתע צור לגלות את הפרסומים. "אני יודע שדיברו על ביטן", הודה צור, "לגביי אני לא מכיר שום דבר כזה". היום כבר בחר שלא להגיב והבהיר כי ימסור לכלי התקשורת הודעה מסודרת בהמשך היום.