בשבת האחרונה התקיים הפנינג שלג בראשון לציון, ואלפי תושבים מילאו את גן המושבה כדי לחוש את הקור שהובא כל הדרך מהחרמון. אלא שלא כולם היו מרוצים מהאירוע: גורמים במגזר החרדי בעיר זעמו על כך שבוצע "חילול שבת המוני" כהגדרתם, לאחר שהשלג הגיע לבסוף בשבת ולא בשישי כפי שלטענתם הובטח להם מראש וכך בוצעה בפועל פגיעה בסטטוס קוו.
1 צפייה בגלריה
"אסור שדברים כאלה יקרו". הפעילות בגן המושבה, צילום: אבי קקון
"אסור שדברים כאלה יקרו". הפעילות בגן המושבה, צילום: אבי קקון
"אסור שדברים כאלה יקרו". הפעילות בגן המושבה, צילום: אבי קקון
חבר מועצת העיר שמואל ג'מיל, יו"ר סיעת מאמינים בראשון לציון, התלונן על הפגיעה בשבת ואמר: "המיזם של השלג הוא רעיון מבורך, אבל אני לא יודע מי גרם לכך שזה יקרה ביום שבת בגן המושבה. היה סיכום שהשלג יגיע ביום שישי, אבל בדיעבד התברר לנו שהוא הגיע בשבת וגרם לחילול שבת קודש".
"אני מוחה על כך שזה מה שקרה, ולמרות שזו עיר חילונית היה נכון ללכת לקראת התושבים הדתיים ולעשות את זה ביום שישי", סיכם ג'מיל. "כואב הלב על חילול השבת שנעשה. לא נכון להוציא לפועל יוזמה מבורכת שכזו באופן הזה".
גם יו"ר סיעת ש"ס בראשון לציון אריה כהן ביקר את המיזם ואמר: "אסור שדברים מסוג זה יקרו בשבת ואני מוחה על כך. הסיכום עם גורמי העירייה היה שהשלג עצמו יגיע ביום שישי, ויונח באזור מוצל עד יום שבת כדי שיחזיק מעמד עבור מי שרוצה להגיע.
"אחר כך נודע לי שלמרות הסיכומים השלג הגיע ביום שבת, וגרם לחילולו של היום הזה ולכן זה משהו שאי אפשר לקבל. אנחנו נבקש לקבל תשובות כדי לדעת איך זה קרה ולמנוע מקרים כאלו בעתיד".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשון לציון היתה מאז ומעולם עיר פלורליסטית שמכבדת את כל הקהילות, ואין כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו.
"ההפנינג בגן המושבה התקיים ומתקיים לצד אירועים זהים בשכונת שיכון המזרח ביום ראשון, בשכונת רמת אליהו ביום שני הבא ובשכונת נווה חוף ביום חמישי הבא. מעבר לכך ההפנינג בגן המושבה היה מוצלח מאוד ומשך אליו אלפי תושבים, אגב, מכל המגזרים בציבור".