ביקורת נשמעה השבוע מצד הורים לילדים בגן 'אור של עולם' בשכונת רמז בראשון לציון, לאחר שגילו שבגן הוצב עץ אשוח מקושט לרגל חג המולד והנובי גוד.
1 צפייה בגלריה
עץ אשוח בגן הילדים | צילום: פרטי
עץ אשוח בגן הילדים | צילום: פרטי
עץ אשוח בגן הילדים | צילום: פרטי
ההורים גילו את העץ בביקור בגן, ואז נודע להם שהעץ הוצב ע"י הגננת כחלק מפעילות לשנת האחדות, המציגה לילדים את כלל העדות השונות ומנהגיהם.
בעקבות הגילוי פרצה סערה, שהחלה בקבוצת הווטסאפ של ההורים. חלק מההורים הביעו תרעומת, וראו את המהלך בעין לא יפה ויוזמה לא ראויה. אחרים דווקא בירכו.
"על פי שאנחנו מבינים, הגננת רצה לחגוג את הנוביגוד, ראש השנה האזרחית על פי הרוסים, ושמה עץ אשוח בתוך הגן, והילדים קישטו אותו ורקדו סביבו", מספר אחד האבות. דמותו של סנטה קלאוס הוחלפה בשם סבא כפור, והילדים למדו על משמעותו בתרבות הרוסית.
"אני אישית לא מתרגש", אומר האב ומוסיף: "אני גם חושב שהיא גננת מאוד טובה, והגן טוב מאוד. לדעתי גם צריך לדעת על הנובי גוד ולהבין שזה לא חג נוצרי. אבל במקביל אליי יש הורים שראו את זה בעין לא יפה ומחו על כך".
הגננת סירבה להגיב על הביקורת שנשמעה ואמרה: "הייתה פעילות ואנחנו בשנת האחדות ונותנים מקום לפעילות של עדות שונות ואכן הייתה פעילות כזו. מעבר לכך אני לא רוצה להגיב".
תגובת משרד החינוך תתפרסם כשתתקבל.
כזכור, לאחרונה עלתה יוזמה מצד תושבים להציב עץ אשוח ברחבת העירייה. היוזמה עוררה סערה גדולה בעיר וברשתות החברתיות. עשרות אלפי תושבים הצביעו במשאל "מיינט ראשון" והביעו תמיכה בהצבת העץ, תוצאות המשאל היו חד משמעיות, כמו גם תגובת העירייה.