אף פעם לא נעים לקבל דוח חניה, אבל לעתים הפקחים שבסך הכל עושים את עבודתם נתקלים בתגובות שחוצות את הקו האדום. כך קרה כאשר תושבת העיר, בת 58, תקפה פקחית מעיריית ראשון לציון שרשמה לה דוח.
1 צפייה בגלריה
ניסתה למנוע את הדבקת הדוח לשמשה | צילום המחשה: יוגב עמרני
ניסתה למנוע את הדבקת הדוח לשמשה | צילום המחשה: יוגב עמרני
ניסתה למנוע את הדבקת הדוח לשמשה | צילום המחשה: יוגב עמרני
המקרה המדובר אירע לפני מספר שבועות, מעט לאחר השעה ארבע אחרי הצהריים, כאשר פקחית העירייה הבחינה ברכב שחנה במקום שאינו מותר לחניה במרכז העיר. הפקחית רשמה דוח כמקובל, והתכוונה להניח אותו על שמשת הרכב, אלא שבשלב זה הגיעה למקום בעלת הרכב שזעמה למראה הדוח והחלה לצעוק לעבר הפקחית.
בכתב אישום שהוגש נגד התושבת, נטען כי היא צעקה לעבר הפקחית "שהכסף הזה יילך לך לתרופות, את בהמה", ועוד שרשרת קללות גסות במיוחד. הפקחית ניסתה להתעלם מהאמירות החריפות וניסתה להניח את המסמך על שמשת הרכב, אלא שהאישה העצבנית ניסתה לחטוף אותו מידיה ללא הצלחה. כאשר הפקחית ניסתה להתקרב לשמשה דחפה אותה האישה ודחקה את ידה הימנית.
הפקחית דרשה מהאישה להירגע אך האישה מצידה החלה שוב במטר קללות חריף ובין היתר אמרה לה, כך על פי כתב האישום: "אני לא סבתא שלך ולא דודה שלך ואין לי נכדים נאצים כמוך". האישה לא הסתפקה בקללות ואף החלה לירוק לעבר הפקחית ולאחר מכן דחפה אותה מספר פעמים. הפקחית ניסתה להימנע מחיכוך ובשלב מסוים מיהרה להתרחק מהמקום.
המקרה האלים דווח מיידית לגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשטרה, והללו עיכבו את האישה לבירור בתחנה. התושבת מואשמת בתקיפה והעלבת עובדת ציבור.
מוטי נחמני, יו"ר החברה לביטחון: "זה קורה לא מעט. יש תושבים שיודעים לכבד ולצערי גם כאלה שלא. ההוראות שלנו לפקחים היא הבלגה כשזה אפשרי. קללות זה משהו שאנחנו עוד יכולים לספוג גם אם הן חמורות, אבל כשמרימים ידיים או יורקים אז בזה אנחנו מטפלים במישור החוקי".