עורך דין מראשון לציון גילה להפתעתו ששמו מזוהה בטעות עם אדם מפוקפק ומסוכן. בתביעה שהגיש נגד שירות בתי הסוהר, הוא טוען שבשל הטעות נרמס כבודו, והוא עוכב פעם אחר פעם לאחר שנחשד כמחבל שאמור לרצות שלושה מאסרי עולם.
1 צפייה בגלריה
 טוען שהושפל. מגרש הרוסים | צילום: ענר גרין
 טוען שהושפל. מגרש הרוסים | צילום: ענר גרין
טוען שהושפל. מגרש הרוסים | צילום: ענר גרין
לטענת עורך הדין, חוזר בתשובה המתמחה בדין הפלילי, לפני כשנה וחצי הוא היה אמור להיפגש במגרש הרוסים בירושלים עם לקוח שעמד לפני הארכת מעצר. לדברי עורך הדין, בכניסה למתקן הכליאה, ביקש ממנו נציג השב"ס להזדהות כשלפתע, לאחר בירור במחשב, הוא אזק אותו, והראה לחבריו לצוות כי מדובר במחבל המרצה שלושה מאסרי עולם.
עורך הדין מספר כי הוא דרש מהסוהר להסיר את האזיקים מידיו והסביר לו כי מדובר בטעות ושהוא עורך דין מכובד ולא פעיל טרור. לאחר בירור קצר אכן התברר כי נעשתה טעות ועורך הדין המשיך בדרכו למפגש עם הלקוח שלו.
עורך הדין בלע את העלבון וההשפלה אלא שלתדהמתו זו חזרה שוב על עצמה שבוע לאחר מכן בעת שהגיע למתקן הכליאה. גם הפעם כשהוכנסו פרטיו למחשב התברר כי הוא רשום כמחבל. למזלו, נציג השב"ס במקום זכר אותו מהתקרית הקודמת והתיר את כניסתו בדרישה שהנושא יוסדר.
לדברי עורך הדין, הוא העביר בקשה לתיקון הטעות וסבר שכך אכן נעשה אלא שחודש מאוחר יותר, כאשר הגיע לבקר עציר אחר, נאמר לו כי הוא אינו יכול להיכנס מאחר והוא שוב מופיע במחשבי השב"ס כמחבל מסוכן. גם הפעם נאלץ עורך הדין להפעיל גורמים בלשכת עורכי הדין כדי שכניסתו תותר.
לטענתו של עורך הדין, המקרה חזר על עצמו עוד מספר פעמים ורק לאחרונה תוקנה הטעות. לדבריו, בכל פעם שכזו הוא חווה חוסר נעימות והשפלה, בייחוד מכיוון שאנשים נוספים היו עדים לעיכובו.
בעקבות עוגמת הנפש והפגיעה בכבודו, הוא הגיש כנגד שירות בתי הסוהר תביעה בסך 50 אלף שקל.