ביקורת רבה נשמעת בשבוע האחרון מצד תושבים והורים שביקרו ב'גן בעברית' בראשון לציון. לטענתם, פעילי חב"ד מגיעים במהלך השבתות לגן הציבורי, ומשכנעים את הילדים לומר תוכן דתי, ובתמורה מחלקים ממתקים.
1 צפייה בגלריה
פעילות חב"ד בגינה בראשון לציון | צילום מסך: באדיבות תושבים
פעילות חב"ד בגינה בראשון לציון | צילום מסך: באדיבות תושבים
פעילות חב"ד בגינה בראשון לציון | צילום מסך: באדיבות תושבים
תושבים תיעדו את הפעילות שהתרחשה בגן בשבת האחרונה, ומספרים שפעילי ארגון חב"ד, שנשאו עימם דגל שעליו הכיתוב 'משיח', שכנעו ילדים לחזור אחריהם ולומר את "הפסוקים", כאשר כל ילד שהצטרף קיבל ממתק.
מדובר ב-12 פסוקים בעלי תוכן חינוכי דתי כמו "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה" ו- "יגעת ומצאת תאמין", וגם תכנים דתיים, כולל אמירות התומכות בהיותו של הרב מליובוויטש, מנהיג חב"ד שהלך לעולמו לפני למעלה מעשרים שנה, כמי שעדיין חי והוא מלך המשיח.
הורים שנכחו במקום, לא אהבו את הפעילות, וחלקם הביעו את מורת רוחם מכך. אחד התושבים אף תיעד את ההתרחשות, כפי שתוכלו לראות בסרטון שלפניכם:
הרב מוני אנדר מחב"ד מסר בתגובה:
"מדובר באיטריות שמחממים שוב ושוב. זאת פעילות שמתקיימת שנים רבות לשמחתם של ההורים שילדיהם מקבלים ערכים במקום לשחק פורטנייט במחשב. הפסוקים או פרשת השבוע נעשים בהתנדבות ועל בסיס רצון חופשי ומי שרוצה יכול להחליט אם להשתתף או לא. כשאני הולך לגינה אני רואה כאלה שמעבירים שיעורי יוגה או קפוארה כניסיון. הכל פתוח לכולם ותנועת חב"ד מאוד גאה בזה. חבל יש גורמים דלים שמנסים ליצור שנאת חינם יש מאין".
מאבק נוסף נגד פעילות חב"ד מתנהל בימים אלה גם בשכונות קדמה ונעורים, שם פועלים התושבים נגד הקמת בית חב"ד בשכונה. גם שם טוענים הורים לפעילות של אנשי חב"ד עם ילדי השכונה וטוענים להדתה.