לאף אחד אין ספק כי פינוי זבל הוא אחד השירותים החשובים שמבצעת העירייה, ואף אחד לא היה רוצה שידלגו על הרחוב שלו.
לאחרונה מתלוננים תושבים במספר רחובות במרכז העיר על תופעת לוואי של פינוי הזבל: עובדי התברואה המפנים את הזבל מהפחים משאירים אותם בכניסה לבניינים ועל המדרכות, במקום להחזירם למקומם בחדר הזבל של הבניין.
"זה יוצר מפגע תברואתי וסביבתי, אסור להקל בזה ראש", טוען רמי שלום, תושב רחוב מוהליבר בעיר. "עובדי התברואה, כנראה קבלני משנה של העירייה, מרוקנים את הפחים למשאית, ואז במקום להחזיר אותם למקום זורקים את הפחים בכניסה לבניינים, ולפעמים משאירים אותם על המדרכה".
כשהפחים נמצאים על המדרכה ולא במקומם הם מפריעים למעבר ברחוב, וכמובן שהריח שעולה מהם לא נעים לאף אחד.
1 צפייה בגלריה
פחי הזבל. לא מוחזרים למקום | צילום: אבי מועלם
פחי הזבל. לא מוחזרים למקום | צילום: אבי מועלם
פחי הזבל. לא מוחזרים למקום | צילום: אבי מועלם
לטענת שלום, גם ברחובות הסמוכים לרחוב מגוריו התושבים סובלים מבעיה דומה. דיווחים על פחי אשפה שאינם מוחזרים למקומם הועברו לאחרונה למוקד העירוני גם מתושבים ברחובות מרכזיים כמו הרצל ורוטשילד.
"אני לא מבינה למה הפועלים שמוציאים את הפחים מחדרי האשפה לקדמת הרחוב כהכנה לפינוי, לא עושים את אותה פעולה בסיום ומחזירים את הפחים לחדרים", אומרת רוויטל פלסר, תושבת רחוב הרצל.
לטענת פלסר, זבל נשאר בתוך הפח אחרי הפינוי התפזר באזור הכניסה לבניין, מכיוון ששם נשאר הפח- במקום לחזור לחדר הזבל הסגור של הבניין. "בעל חיים או מישהו אחר חיטט באשפה והפך את הפח, כך שכל הזבל שנשאר שם התפזר על הרצפה. חוץ ממפגע סביבתי, זה מפריע ומסוכן לעוברים במקום".
לטענת דיירי הרחוב, על העירייה לוודא כי עובדי אגף התברואה יחזירו את הפחים למקומם לאחר שהם מרוקנים את הפחים. "חוץ מהעניין של ריקון הפחים יש פה עניין של תברואה ושמירה על הבריאות", אומרים התושבים, "טוב יהיה אם באגף שאחראי על הנושא יקפידו על כך".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ככלל, פחי האשפה מוחזרים למקומם לאחר הריקון. אם ישנן טענות נקודתיות - נשמח לטפל בהן בזמן אמת. נציין כי העברנו את התלונות האלו למנהל איכות הסביבה תוך בקשה להקפיד על הנושא".