נאבקים על הנצחה: היום (ב'), התקיימה האזכרה של אחד מגדולי האומנים בישראל, ספי ריבלין ז"ל, שהלך לעולמו בחודש דצמבר לפני ארבע שנים אחרי מאבק במחלת הסרטן.
ריבלין היה דמות בולטת בתרבות הישראלית לאורך שנים רבות. הוא גדל והתחנך בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון, היה פעיל מאוד בעיר ואף כיהן כחבר מועצה במשך כשבע שנים.
לאור תרומתו הרבה לעיר מתבקש כי יונצח בדרך ציבורית, אולם בני משפחתו מרגישים כי היוזמה לקריאת שם מרכז הספורט 360 על שמו מתעכבת לחינם. "אין עדיין שום מקום בעיר להנצחת אבי ז"ל. בכל פעם אומרים לנו שזה יקרה בקרוב, אבל זה לא קורה", אומרת בתו שרון.
1 צפייה בגלריה
ספי ריבלין | צילום: אבי מועלם
ספי ריבלין | צילום: אבי מועלם
ספי ריבלין | צילום: אבי מועלם
לפני כשנה וחצי העלה ממלא מקום ראש העירייה דורון אוזן הצעה מבורכת, שבמסגרתה ייקרא שמו של מרכז הספורט 360 בשכונת נחלת יהודה על שמו של ריבלין. כאמור, מדובר בשכונה בה גדל ריבלין, בה הקים וגידל את משפחתו ובה גם התגורר עד יומו האחרון, כך שההקשר בינו לבין המקום הדוק.
הצעה זו עלתה לישיבת המועצה, אושרה ועברה את כל ההליכים הדרושים - ולמרות זאת, עברה כבר שנה וחצי מאז קבלת האישור אבל שם המרכז הספורטיבי עדיין לא שונה.
גורמים בעירייה סיפרו למיינט ראשון כי שינוי השם מתעכב למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מול מפעל הפיס, המחזיק בחצי מהבעלות על המבנה: "מפעל הפיס שותף במבנה וכל עוד שם לא מאשרים את שינוי השם לא ניתן להתקדם. פנו אליהם פעמים רבות בעניין אך כנראה שמישהו לא מעוניין בהנצחה מכובדת זו".
שרון אחאי, בתו של ריבלין, אמרה: "כיום אין הנצחה לזכרו של אבי. מלבד פסטיבל מאוד נחמד שעורכים לזכרו בפורים, אין לו שום הנצחה פיזית בעיר".
"אנחנו יודעים שנעשים מאמצים, מחכים בסבלנות ומעריכים מאוד את אנשי העירייה, אבל חלפו כבר ארבע שנים", הוסיפה הבת בצער. "בכל שנה אומרים לנו שזה יהיה בקרוב, אבל זה לא קורה".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראש העירייה פועל להסדרת שינוי השם מול מפעל הפיס. העירייה בקשר עם המשפחה ומעדכנת בהתאם".
ממפעל הפיס נמסר: "מפעל הפיס אינו מאשר קריאת מבנים על שם אמנים ואנשי ציבור, מלבד נשיאים, וזאת כדי למנוע קריאה בשמות שאינם בהסכמה לאומית".